gardeshban.ir

گزارش/
عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده که قرار بود امروز پس از ۹ سال از سر گرفته شود، به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی لازم از سوی عربستان، فعلا تعلیق شده است.
کد خبر: ۶۰۹۷۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲-1402 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
عربستان مجوز نهایی را نداد، پروازهای عمره تعلیق شد


عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از امروز ۱۳ دی آغاز شود و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم روزانه دو پرواز در این عملیات داشته باشد. با وجود این به نظر می‌رسد مخالفت عربستان مانع این اتفاق شده است.

حسام قربانعلی -سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرانی (هما)-  با حضور در یک بخش خبری تلویزیونی در این خصوص اظهار کرد: با ‌پیگیری‌هایی که از چند ماه گذشته توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حج و سازمان هواپیمایی کشوری در عربستان صورت گرفت، مقدمات کار برای اعزام ۳۰ هزار نفر از زائران عمره مفرده برنامه‌ریزی شد و همه سازمان‌ها کارهای خود را برنامه‌ریزی کردند؛ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم در سمت تخصصی خود کار را با عربستان جلو برده بود.

وی ادامه داد: همه برنامه‌ریزی‌های پروازی و زیرساخت‌های لازم برای اعزام به عربستان آماده شده، تمام هواپیماها و زیرساخت‌های ارتباطی با سازمان حج انجام شده و حتی بلیت هم صادر شده بود. همکاران ما در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم در عربستان از چند روز قبل حضور داشتند و زیرساخت‌های فرودگاهی را مهیا کردند، اما درنهایت به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان و فرودگاه جده، با مشکل مواجه شدیم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرانی (هما) با بیان اینکه این مشکل از سمت کشور ما نیست، افزود: فرآیندهای قانونی و تشریفات خاصی است که کشور عربستان در حال پیگیری است، وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ریاست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع هستند که به محض اخذ این مجوز، ناوگان هما در فرودگاه حضرت امام (ره) و ترمینال سلام این آمادگی را دارد که فرآیند مسافرگیری را انجام دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار