gardeshban.ir

گزارش/
در حالی که مسلحین سوریه (مخالفان دولت بشار اسد) برای حج آینده مشغول ثبت‌نام هستند، عربستان هنوز به مردم سوریه مجوز حضور در حج را نداده است.
کد خبر: ۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲-1402 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک بام و 2 هوای عربستان برای حج آینده؛ سوری‌ها هنوز به حج دعوت نشده‌اند


«22 هزار و 500 زائر سوری هنوز منتظر تفاهم‌نامه حج با سعودی‌ها هستند.» این را کمیته حج سوریه اعلام کرده است.

با وجود آمادگی سوری‌ها برای تشرف به سرزمین وحی، عربستان از مسوولان سوریه برای امضای تفاهم‌نامه حج 1445 قمری (2024 میلادی) دعوت نکرده است. با این وجود، معاون وزير اوقاف سوریه تيسير ابوخشريف می‌گوید که همچنان در حال برقراری ارتباط با مقامات عربستان در خصوص پرونده حج آینده هستیم «اما تاکنون پاسخی از سوی سعودی‌ها دریافت نکرده‌ایم.» این در حالی است که عربستان اعلام کرده است که «محدودیتی در پذیرش زائران ندارد» و همه کشورها امکان انجام مناسک حج را دارند.

سال‌های اخیر عربستان پس از سال‌ها مجوز اعزام مردم سوریه به خانه خدا را صادر کرد و زائران این کشور هم توانستند به حج تمتع مشرف شوند. این در حالی است که عربستان هر ساله به مسلحین (تروریست‌های مخالف دولت رسمی سوریه) مجوز حاجی شدن می‌دهد. امسال هم تروریست‌های سوریه (مخالفان بشار) بر اساس توافق با عربستان، می‌توانند به حج بروند.

در روزهای گذشته اخباری درباره امضای تفاهم‌نامه حج با سعودی‌ها منعکس شد که کمیته حج سوریه گزارش‌های مربوط به امضای توافقنامه با پادشاهی عربستان برای موسم حج آینده را تکذیب کرد. یکی از مسؤولان سوری می‌گوید که «تا زمانی که کنسولگری سوریه در عربستان بازگشایی نشود، در اعزام زائران این کشور به سرزمین وحی مشکلاتی را خواهیم داشت.» این در حالی است که تروریست‌های سوریه به راحتی می‌توانند نه تنها در ایام حج بلکه در زیارت عمره هم به عربستان سفر کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار