gardeshban.ir

معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: ساختمان قدیم شهرداری شوشتر براساس توافق با این ارگان به موزه شهر تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۵۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) : محمد حسین ارسطوزاده گفت: ساختمان قدیم شهرداری شوشتر بین سال‎های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ توسط حاج محمدتقی معمارباشی که از معماران بزرگ و شناخته‎ شده در سطح کشور بود به همراه ساختمان کشتارگاه قدیم این شهرستان ساخته شد و جزء آخرین آثار معماری او محسوب می‎شود.

وی افزود: از جمله ویژگی‎های این بنا می‎توان به وجود بادگیر در آن اشاره کرد که آن را از سایر بناها متمایز می‎کند چرا که تعداد انگشت‎شماری ساختمان تاریخی در شوشتر دارای این ویژگی هستند.

وی شوشتر را شهری تاریخی با آثار باستانی، معماری، مذهبی و طبیعی فراوان دانست و گفت: این شهر از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و جهانگردان خارجی بوده و پس از ثبت بناهای آبی تاریخی آن در فهرست میراث جهانی، بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است اما  فقدان یک موزه احساس کمبود همیشگی متولیان شهر شوشتر بود آن هم موزه‌ای که متناسب با ظرفیت‌‎ها و گویای سوابق درخشان این شهر بوده است از این‎رو، طی تفاهم‎نامه‎ای میان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و شهرداری شوشتر مقرر شد براساس اقدامی مشترک ساختمان قدیم شهرداری شوشتر به موزه شهر تبدیل شود.

وی تأکید کرد: هر طرح توسعه‎ای برای مناطق باید منطبق و با احترام نهادن به توانمندی‎های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و محیط زیست انجام گیرد تا پایدار و پویا باشد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار