gardeshban.ir

هر ساله جوانان زیادی در استان ایلام برای شنا کردن به سدهای استان مراجعه می کنند، متاسفانه بیشتر اوقات حوادث تلخی رخ می دهد که خانواده ها نسبت به آن بی توجه هستند. خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها:
کد خبر: ۱۴۶۴۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
نبود امکانات تفریحی و رفاهی در استان ایلام باعث شده هر ساله تعدادی زیادی از جوانان این استان برای شنا کردن به آب پشت سدهای استان و رودخانه مراجعه کنند.

طی سال‌های گذشته جوانان زیادی بر اثر غرق شدگی در همین رودخانه‌ها و آب پشت سدها متأسفانه غرق می‌شوند و امسال نیز طی یک ماه گذشته چند مورد غرق شدگی در آب پشت سدها و رودخانه‌های استان ایلام گزارش شده و اگر برای آن فکری نشود، این قاتل مفرح با آغاز فصل تابستان قربانیان بیشتری می‌گیرد.

این غرق شدگی ها در حالی در استان ایلام رخ می‌دهد که خانواده‌ها هم نسبت به این همه غرق شدگی و خطر ناک بودن آب رودخانه‌ها و سدها بی توجه هستند.

نبود استخر در شهرهای ایلام از دلایل اصلی مراجعه جوانان استان برای شنا کردن در رودخانه‌ها و آب سدها است، هرچند شنا کردن در آب پشت سدها ممنوع است ولی بازهم این قضیه در بی توجهی دستگاه‌های متولی مثل آب منطقه‌ای انجام می‌شود.

حوادث تلخ امسال غرق شدگی در ایلام

معان اجتماعی انتظامی ایلام  اظهار داشت: بحث غرق شدگی در استان ایلام به یک معضل اساسی در استان ایلام تبدیل شده است.

سرهنگ فرزاد یاسمی عنوان کرد: متأسفانه امسال هم طی یک ماه گذشته بیش از شش تا هفت مورد غرق شدگی در استان گزارش شده و آخرین بار هم دو برادر در رودخانه کنجانچم باهم دچار غرق شدگی شدند.

وی تصریح کرد: استان ایلام دارای رودخانه‌ها، آبشار و چند سد است که به راحتی در دسترس جوانان است، شاید یکی از دلایل مراجعه جوانان به اینگونه مکان‌ها را کمبود استخرهای سرپوشیده در سطح استان به ویژه در شهرها و روستاها است.

وی افزود: بیشتر غرق شدگی ها در استان ایلام در سدهای چم گردلان، سد سیمره، و سد دویرج دهلران گزارش شده است، اما سد چم گردلان که منبع آب آشامیدنی ایلام به شمار می‌رود، بیشترین غرق شدگی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: در چند سال اخیر غرق شدگی از معضلات جدی استان ایلام به شمار می‌رود که جوانان این استان را یکی از پس از دیگر به کام مرگ می‌کشاند.

ایجاد مراکز امداد و نجات در مناطق گردشگری ایلام ضروری است

یکی از غواصان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در طول یک ماه اخیر بیش از شش تا هفت جوان ایلامی بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست می‌دهند.

احمد بهرامی اظهار دشت: بی احتیاطی و عدم توجه به اخطارهای منطقه و عدم آشنایی شناگران به فنون شنا باعث ایجاد مشکلات بزرگی مثل غرق شدگی که شدیداً موجب آزردگی خانوارهای متوفی می‌شود.

وی تصریح کرد: آب پشت سدها دارای سطحی آرام و فریبنده است، اما یک جریان شدید در زیر آب وجود دارد که از دید شناگران پنهان است و می‌تواند خطرات مرگباری را به وجود آورد.

وی افزود: در خیلی از مواقع جوانان به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و شرایط متفاوت رودخانه‌ها غرق شده‌اند.

ایجاد مراکز امداد و نجات با چند غریق نجات در مناطق گردشگری استان ایلام به خصوص در فصل تابستان تابستان ضروری است
بهرامی عنوان کرد: ایجاد مراکز امداد و نجات با چند غریق نجات در مناطق گردشگری استان ایلام به خصوص در فصل تابستان تابستان ضروری است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از راهکارهای اصلی کاهش غرق شدگی در استان ایلام، باید استخر سرپوشیده یا روباز در تمام شهرستان‌های استان به ویژه روستاها احداث شود.

وی افزود: برای هشدار به خانواده‌ها و جوانان در مناطق پر خطر ممنوعه تابلوهای هشدار دهنده و خطر نصب شود، همچنین این مناطق باید فنس کشی شوند.

همه ساله در فصل گرما تعدادی از هموطنان بدون توجه به علائم هشدار دهنده مبادرت به شنا در مخازن سدها، کانالهای آبیاری و تأسیسات آبی می‌کنند که عموماً با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است.

سال گذشته ۹۳۵ نفر و امسال تاکنون ۵۲۲ نفر در ۳۱ استان کشور در در محیط‌های آبی کشور غرق شده‌اند، به نظر می‌رسد باید خانواده‌ها نسبت به مسئله شنا کردن فرزندان خود مناطق ممنوعه و خطرناک را آگاه کنند.

بر اساس آمارهای موجود تعداد قابل توجهی از موارد غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد لذا توصیه‌ها برای پیشگیری از غرق شدگی در این اماکن را جدی بگیریم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار