gardeshban.ir

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: دختر نوجوان ۱۲ ساله ای هنگام شنا در رودخانه «جیغاتی» در این شهرستان جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۴۵۲۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیاوش جبارزاده روز یکشنبه  افزود: این دختر به همراه خانواده اش جهت تفریح به حاشیه این رودخانه در منطقه «یارم قالا» در پنج کیلومتری شاهین دژ آمده بود که هنگام شنا و به علت آشنا نبودن به فنون آن در آب غرق شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع اورژانس ۱۱۵ از این حادثه ماموران بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و اقدامات احیا و کمک‌های اولیه و تنفس مصنوعی را انجام دادند و پس از آن حادثه دیده را به بیمارستان شهید «راثی» اعزام کردند اما با وجود تلاش چند ساعته پزشکان این دختر نوجوان جان خود را از دست داد.

جبار زاده از والدین خواست هنگام تفریح در حاشیه رودخانه ها و دریاچه های پشت شدهای استان از شنا کردن در آنها خودداری کنند.

رودخانه جیغاتی (زرینه رود) به طول ۲۴۰ کیلومتر از دامنه‌های شرقی چهل چشمه کردستان (مابین بانه - سقز) سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از مسیرهای طولانی و بهره مند ساختن اراضی کشاورزی زیادی بر سر راه خود از شاهین دژ می‌گذرد و در ادامه مسیر بعد از طی دشت وسیع میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

هم اکنون ۱۳ سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر و سد ماکو در حال بهره برداری است.

روز گذشته نیز نوجوان ۱۲ ساله ای در خوی هنگام شنا در سد «آغ چای» در چایپاره جان خود را از دست داد.

همه ساله با آغاز فصل تابستان شماری از مردم برای فرار از گرما به حاشیه رودخانه ها و سدهای استان رفته و اقدام به شنا کردن در آنها می کنند که تعدادی از آنها دچار حادثه شده و غرق می شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار