gardeshban.ir

آبشار تهران یکی از بزرگترین مکان‌های تفریحی و گردشگری است که در پایتخت ساخته شده است و زیبایی‌ها و امکانات تفریحی متنوعی برای گردشگرانی که از آن دیدن می‌کنند دارد.
کد خبر: ۱۴۷۷۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجموعه تفریحی و گردشگری آبشار تهران یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران است. این آبشار با هدف گسترش فضای سبز در سطح شمالی شهر و هویت‌بخشی به ارتفاعات شمالی تهران ساخته شد. این مجموعه تفریحی دارای امکانات رفاهی و تفریحی قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند نیازهای مردم پایتخت و گردشگران و مسافرانی که یک روز را می‌خواهند در طبیعت بگذرانند و لذت ببرند را فراهم می‌کند. بنابراین گردشگرانی که برای دیدن این مجموعه تفریحی می‌روند، معمولا از دیدن این مجموعه احساس رضایت می‌کنند. این منطقه دارای هوای پاکی است و همین هوای پاک به حضور گردشگران این منطقه می افزاید.

در مجموعه تفریحی آبشار تهران هم فضای سبز و محوطه طبیعی دیده می‌شود. این منطقه سکوت، طبیعت و هوای پاک را با هم دارد. هرچند که این آبشار و مجموعه اطراف آن مصنوعی و ساخته دست انسان است، اما طراحی زیبا و سنتی آن سبب می‌شود که جاذبه‌های زیبا و طبیعی که در آن ساخته شده است، کاملا چشم‌نواز و واقعی باشند. این مکان هم دارای امکانات سرگرم‌کننده و تفریحی و هم دارای امکاناتی مثل رستوران و سالن و مسجد است. بنابراین می‌توان گفت یک مجموعه تفریحی و گردشگری کامل در این مکان در نظر گرفته شده که دارای تمام امکانات موجود  است.

آبشار تهران روبروی دریاچه چیتگر قرار گرفته است. با گذر از بزرگراه همت و حرکت به سمت غرب تهران این مجموعه بعد از جنت‌آباد قرار گرفته است. در آنجا تابلوهایی به عنوان راهنما وجود دارد که می‌تواند گردشگران را به سمت آبشار هدایت کند. این مجموعه تفریحی و گردشگری مساحتی در حدود ۲۰۰ هکتار زمین را به خود اختصاص داده است. طراحی این آبشار برگرفته از باغ‌ها و فضاهای سبز قدیمی ایرانی است. در این باغ‌ها درختان متفاوتی کاشته شده است که هم درختان فضای سبز را می‌توان در بین آن‌ها مشاهده کرد و هم درختان میوه مثل گیلاس و گردو در بین آن‌ها دیده می‌شود. درختان نخل نیز در جاهایی که به صورت مرداب طراحی شده‌اند، دیده می‌شوند. همچنین درختانی مثل بلوط و موگو نیز در اطراف پیاده راه‌های این محوطه کاشته شده‌اند.

این محوطه به صورت طبقه طبقه ساخته شده و هر طبقه شامل آلاچیق و برکه است. در هر طبقه آلاچیق و برکه‌ها به صورت متفاوت از هم، طراحی شده‌اند و مشابه همدیگر نیستند. مزیت طراحی باغ‌ها و آلاچیق‌ها به صورت طبقه طبقه در این است که اگر کسی توان ادامه راه را به هر دلیلی نداشت، می‌تواند از طبقات پایین‌تر مجموعه استفاده کند و از آرامش و زیبایی فضای اطراف لذت ببرد و برعکس، کسانی که انرژی و توان یا حس ماجراجویی بیشتری دارند، می‌توانند تا پایان به راه خود ادامه دهند و از تمامی مجموعه و امکانات آن بازدید کنند.

آبشار در بالاترین قسمت مجموعه تفریحی قرار گرفته است. در مجموعه آبشار تهران، امکانات تفریحی بسیاری در نظر گرفته شده است. برای مثال می‌توان گفت که این مجموعه دارای مسیری ۲۵۰۰۰متری برای کوهپیمایی است. کسانی که کوه‌پیمایی در هوای پاک را دوست دارند و از آن لذت می‌برند، می‌توانند این مسیر را انتخاب کنند. همچنین در این مکان، مسیری جداگانه برای کالسکه‌سواری در نظر گرفته شده که به صورت سنتی طراحی شده است. با کالسکه‌سواری در این منطقه می‌توان تجربه‌ای بی‌نظیر از دوره‌های پیش از تکنولوژی را به دست آورد.

علاوه بر وجود خود آبشار اصلی، آبراه‌ها و جویبارهای زیبایی در مجموعه طراحی و ساخته شده است. این مجموعه تفریحی دارای حدود هشت برکه سنگی است که مساحتی در حدود ۷۵۰۰مترمربع را در اختیار گرفته است. آبی که به آبشار و این برکه‌ها می‌ریزد، از جنگل‌های لتمال کن تامین می‌شود. این آب‌ها قابل آشامیدن نیستند و تنها در این حد تصفیه شده‌اند که پاسخگوی مصرف پرندگان، ماهی‌ها و آبزیان داخل برکه‌ها باشند. قرار گرفتن در بالای بلندترین آلاچیق آبشار، چشم‌اندازی برای تمام برکه‌های بزرگ و کوچک را در مقابل چشم‌های گردشگران به نمایش می‌گذارد.

در کنار این برکه‌های کوچک و بزرگ که با گیاهان مختلف احاطه شده‌اند، گل‌های زیبا با رنگ‌های متفاوت کاشته و پرورش داده شده‌اند. در فاصله‌ای دیگر نخل‌هایی دیده می‌شود که در کنار مرداب‌ها قرار دارند و صحنه‌ای بی‌نظیر و رویایی را می‌آفرینند. بوته‌های زیبای کاکتوس و سماق آمریکایی نیز در اطراف برکه‌ها دیده می‌شود که سبب ایجاد فضایی زیبا در این چشم‌انداز می‌شود. در این محوطه بر روی برج‌ها نیز لانه‌هایی برای پرندگان تدارک دیده شده است که بسیار طبیعی به نظر می‌رسند و بر زیبایی این مکان می‌افزایند.

این مجموعه دارای امکاناتی از جمله مسجد و سالن آمفی تئاتر نیز است. رستوران‌های سنتی و حدود ۳۰ آلاچیق برای راحتی مسافران و گردشگران در این مجموعه تدارک دیده شده است. آلاچیق‌هایی که روی برج‌های سنگی بنا شده‌اند، یکی از جاذبه‌های دیدنی این مکان هستند. این آلاچیق‌ها که از جنس چوب‌های روس ساخته شده‌اند، سایبان‌هایی برای مسافران و گردشگران هستند. این مکان دارای پارکینگ نیز هست و از این بابت گردشگران می‌توانند خیالی آسوده بابت پارک و نگهداری خودروهای خود در این مکان داشته باشند. زیباترین قسمت این مجموعه تفریحی باغ‌های گل و باغ‌های گیاهان دارویی آن است که با نزدیک شدن به این قسمت از مجموعه می‌توان زیبایی و رویایی بودن تماشای باغ‌ها را احساس کرد و لذت برد.

یکی دیگر از مزیت‌هایی که آبشار تهران دارد، این است که از درون مجموعه تفریحی می‌توان به راحتی دریاچه چیتگر را مشاهده کرد و چشم‌انداز این دریاچه از این مکان بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

در این مکان به راحتی می‌توان از صداهای طبیعی آب، پرندگان و مرغابی‌هایی که در برکه‌ها در حال شنا هستند، بهره برد و به آرامش رسید. از سوی دیگر دیدن صحنه شنا کردن ماهی‌ها در برکه‌های زیبا و استشمام هوای پاک این منطقه، امید به زندگی و طراوت و سلامت روح را افزایش می‌دهد.

واضح است که هر فضای تفریحی و طبیعی، در شب زیباتر و دل‌انگیزتر به نظر می‌رسد. آبشار تهران نیز از این شاخصه به دور نیست. چشم‌انداز این منطقه در شب بسیار زیبا است و نورهای مصنوعی که در شب برای زیباتر کردن محوطه استفاده می‌شوند، زیبایی قابل ملاحظه‌ای را به نمایش می‌گذارند و آرامشی خاص را بر فرد بازدیدکننده، حاکم می‌کند.

اگر در تهران زندگی می‌کنید یا گذرتان به تهران می‌افتد و از پایتخت می‌گذرید و دوست دارید یک روز را به دور از مشغله ذهنی و کاری در آرامش به سر ببرید، آبشار تهران و محوطه آن شاید یکی از بهترین جاهایی باشد که چنین احساسی را برای شما به ارمغان بیاورد.


آبشار تهران؛ مکانی آرامش بخش برای تفریح در تهران/تصاویر

آبشار تهران؛ مکانی آرامش بخش برای تفریح در تهران/تصاویر

آبشار تهران؛ مکانی آرامش بخش برای تفریح در تهران/تصاویر

آبشار تهران؛ مکانی آرامش بخش برای تفریح در تهران/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار