gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه خروج مجدد خانه متین دفتری (داماد مصدق)‌ از ثبت ملی در مرحله انجام است گفت که از طریق بخش حقوقی و قانونی میراث فرهنگی رسیدگی می‌شود تا بتوانیم از تخریب آن جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۱۵۴۰۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

محسن شیخ الاسلامی روز شنبه اظهار داشت: خروج این خانه از فهرست ملی با رای دیوان عدالت اداری در سال ۹۳ مطرح و با پیگیری میراث فرهنگی و پیشکسوتان این حوزه مجدد از طریق ثبت اضطراری در فهرست‌آثار ملی قرار گرفت.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود چندی پیش مجدد این خانه از طریق دیوان عدالت اداری مراحل خروج از فهرست ثبت ملی را سپری می کند گفت: هنوز خروج این اثر به نتیجه نهایی نرسیده بلکه از طریق بخش حقوقی این نهاد در حال رسیدگی است.

معاون میراث استان تهران افزود: هم اکنون قسمت های بنا بر اثر عوامل طبیعی و مقداری عوامل انسانی شامل سقف آن تخریب شده است.

 خانه داماد مصدق «احمد متین دفتری» با قدمتی مربوط به دوره پهلوی اول در خیابان فلسطین پایین‌تر از خیابان جمهوری اسلامی، نبش کوچه شهید فلاح زادگان (سیمرغ) واقع شده است.

این خانه با قدمتی حدود ۷۰ سال و با پلاک ثبتی ۲۹۰۰ در دو طبقه دارای ارزش خاص معماری دوره تحول است.

به گزارش گردشبان طی چند ماه اخیر ۲ بنای ثبت ملی دیگر پایتخت از فهرست آثار ملی خارج شده است؛ یکی نخستین کارخانه قند خاورمیانه واقع در شهرری و دیگری خانه حسام لشکر ( از فرزندان مظفرالدین شاه)‌واقع در منطقه ۱۲ که با حکم دیوان عدالت اداری از ثبت ملی خارج شدند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار