gardeshban.ir

موزه نقاشی پشت شیشه ایران اولین موزه نقاشی پشت شیشه در جهان و تنها موزه مستقلی است که به یکی از شاخه‌های هنر نقاشی اختصاص داده شده ...
کد خبر: ۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه نقاشی پشت شیشه ایران اولین موزه نقاشی پشت شیشه در جهان و تنها موزه مستقلی است که به یکی از شاخه‌های هنر نقاشی اختصاص داده شده است. این موزه دربرگیرنده مجموعه عظیمی ازنقاشی های پشت شیشه از دوران صفویه تا عصر حاضر است.


تاریخچه موزه نقاشی پشت شیشه:

بنایی که این موزه در آن واقع شده، یکی از خانه‌های قدیمی تهران، متعلق به مرحوم دکتر سیاوش شقاقی، از پزشکان حاذق بیماری های‌ ریوی است. در سال 1377 خورشیدی به صورت گنجینه ای از آثار نقاشی پشت شیشه از سوی شهرداری تهران، به سازمان میراث فرهنگی واگذار گردید. اکنون این موزه با توانایی و اهدافی بیش از پیش در کنار سایر هنرمندان بازگشایی گردیده است.



این موزه درنظر دارد تا ضمن معرفی و آشنا ساختن این هنر مهجور به اقشار مختلف جامعه،کانونی برای آشنایی هنرمندان با یکدیگر و ارتقای این هنر در سطح جهانی فراهم آورد. بدین منظور سلسله نشست هایی به صورت ماهانه جهت هم اندیشی هنرمندان این رشته هنری برگزار گردیده و نقطه نظرات آنان بعد از بررسی و ارزیابی مورد توجه قرار می گیرد.
کارگاه ها و تورهایی که در جهت آموزش و معرفی این هنر توسط اساتید بنام این رشته در این موزه تدریس می شود از دیگر اهداف ارتقاء این هنر با شعار هر ایرانی یک هنرمند می باشد.

نشانی:

موزه نقاشی پشت شیشه در خیابان سعدی (ایستگاه متروی دروازه دولت)، خیابان برادران قائدی (هدایت)، تقاطع خیابان نورمحمدی (تنکابن) واقع شده است. دسترسی به این موزه از طریق خیابان پیچ شمیران نیز امکان‌پذیر است.

شماره تماس:     77526777- 77636700- 021

موزه نقاشی پشت شیشه ایران در خیابان قدیمی تهران/تصاویر

موزه نقاشی پشت شیشه ایران در خیابان قدیمی تهران/تصاویر

موزه نقاشی پشت شیشه ایران در خیابان قدیمی تهران/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار