gardeshban.ir

طبق اطلاعات ارائه‌شده از سوی موسسه آمار ترکیه‌ای (TurkStat)، درآمد حاصل از صنعت گردشگری ترکیه در چهار ماه اول سال ۲۰۱۹ به ۷.۹۷ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۳.۲ درصدی روبه‌رو بوده است.
کد خبر: ۱۵۵۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش دیلی صاباح،‌ با توجه آمار اعلام‌شده از سوی «TurkStat»، حدود ۸۷.۸% از این سود مربوط به گردشگران خارجی و ۱۲.۲% از این آمار مربوط به شهروندان ترکیه‌ای ساکن این کشور است.

درآمدهای حاصل از سفرهای شخصی گردشگران ۵.۵۸ میلیارد دلار و درآمد حاصل از تورهای گردشگری ۲.۳۹ میلیارد دلار از درآمد کل صنعت گردشگری این کشور در چهارماهه اول سال جاری را تشکیل می‌دهد.

ترکیه در بازه زمانی آوریل تا ژوئن میزبان بیش از ۱۲.۷۶ میلیون گردشگر بوده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته از افزایش  ۱۵.۳ برخوردار بوده است.

سود حاصل از سفر هر شخص به طور میانگین در چهار ماه اول سال معادل ۶۲۵ دلار تخمین زده شده است. سود حاصل از سفر هر گردشگر خارجی معادل ۶۰۷ دلار و سود حاصل از سفر هر گردشگر داخلی معادل ۷۶۶ دلار اعلام شده است.

در مجموع ۲.۴۴ میلیون شهروند ترک در چهارماهه اول سال به خارج از کشور سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۱.۴ درصدی روبه‌رو بوده است.

 ترکیه در سال ۲۰۱۸، میزبان ۳۹.۵ میلیون گردشگر خارجی بود که این میزان گردشگر سود ۲۹.۵ میلیارد دلاری به دنبال داشت.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار