gardeshban.ir

اقامتگاه های جایگزین هتل در سفر ، اقامت می‌تواند بیشترین هزینه را برای مسافران داشته باشد.
کد خبر: ۱۶۰۱۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
اما گاهی اوقات با کمی فکر می‌توانید این هزینه‌ها را به طور محسوسی کاهش دهید. هتل‌ها دارای جایگزین‌های زیادی هستند که شاید آن امکانات را نداشته باشند اما قطعا شما را راضی نگه خواهند داشت.

1. خوابگاه

خوابگاه میان برخی از مسافران بسیار محبوب و پر طرفدار است. خوابگاه شاید امکانات رفاهی و استاندارد یک هتل را نداشته باشد اما هزینه اقامت را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید دیگر مسافران را ببنید و با آنها آشنا شوید اما گاهی‌اوقات ماندن در یک جا با دیگر مسافران برای برخی، آزار دهنده است. البته باید این موضوع را هم در خاطر داشته باشید که در برخی مقصدها، هزینه اقامت در خوابگاه خیلی کم هم نیست و با هتل معمولی برابری می‌کند.

مزیت: بودن با مسافران دیگر
معایب: بودن با مسافران دیگر

2. اقامت خانگی

ممکن است در مقصدی که برای سفر انتخاب می‌کنید، دوست یا آشنایی داشته باشید. ماندن در خانه‌ی دوست و آشنا بهترین گزینه در سفر است. هم هزینه‌ی غذا و هم اقامت کاهش می‌یابد و برای گشت و گذار نیز دچار مشکل نمی‌شوید. آشنایان می‌توانند بهترین راهنمای شما باشند و همچنین بهترین میزبان هستند. 

مزیت: صاحب خانه، بهترین میزبان است
معایب: شاید به سختی بتوانید کارهای خود را انجام دهید

3. کوچ‌سرفینگ

کوچ‌سرفینگ یکی از راه‌های جدید سفر کردن است که اشخاص در سایت مربوط به این نوع مسافرت برای پذیرش مسافران غریبه اعلام آمادگی می‌کنند و شخص مسافر بدون پرداخت هزینه می‌تواند چند روزی را در خانه‌ی میزبان بماند. این نوع مسافرت به دلیل جدید بودن شاید از امنیت بالایی برخوردار نباشد زیرا هنوز به طور کامل برای همه آشنا نیست.

مزیت: ارزان ترین راه است
معایب: امنیت ضعیف

4.اجاره کردن خانه

اجاره خانه یک راه آسان با هزینه‌ی کم برای اقامت در سفر باشد. یک خانه به طور کامل با تمامی امکانات در اختیار شما قرار می‌گیرد اما قیمت گذاری محلی ممکن است اقتصاد را دچار مشکل کند زیرا هر کس بر حسب نظر خود قیمت تعیین می‌کند و این اصلا خوب نیست.

مزیت: یک خانه کامل در اختیار شما است
معایب: اقتصاد محلی دچار مشکل می‌شود


5. کمپینگ

کمپینگ راهی ارزان و بسیار سرگرم‌کننده در سفر است. نکته جالب در مورد کمپینگ این است که بر خلاف تصور همگان، این کار در همه جا امکان‌پذیر نیست و اگر اشتباه کنید حتی می‌تواند خطرناک باشد. معمولا برای اینکار در اطراف شهر، مکان‌‌هایی در نظر گرفته شده است که باید حتما به آن توجه کنید. 

مزیت: ارزان و سرگرم‌کننده است
معایب: مشکل امنیتی

6. اماکن مذهبی

یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت شاید مکان‌های مذهبی مانند مسجد یا کلیسا باشد که در بین راه هم در دسترس است. اما اقامت برای چند روز در این مکان‌‌ها امکان‌پذیر نیست و همچنین این اماکن مقدس دارای قوانین و مقررات خاصی هستند که باید مورد احترام واقع شوند. 

مزیت: بهترین مکان است
معایب: همیشگی و حتمی نیست
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار