gardeshban.ir

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشیا عتیقه با قدمت ۳ هزار سال و دستگیری دو قاچاقچی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) : رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیا عتیقه در شهرستان ایجرود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیا عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو قطعه ظروف سفالی با قدمت 3 هزار ساله و چهار قطعه ظروف مسی عصر صفوی را کشف کردند.

وی با اشاره به این‌که بنابر اعلام نظر کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری قدمت ظروف سفالی 3 هزار سال و  ظروف مسی به دوران صفوی هستند، اظهار کرد: کارشناسان همچنین ارزش اقلام مکشوفه را 30 میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به این‌که تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد،گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گرانبها ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار