gardeshban.ir

‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از افتتاح دهکده الگویی بوم‌گردی ‌کشور در رشت خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۰۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، احمد حسینی، گفت: نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور، در زمینی به مساحت 12 هکتار با هدف ارایه آموزش های اثربخش منجر به اشتغال، در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی استان گیلان افتتاح می شود.

وی افزود: دهکده الگویی بوم‌گردی کشور مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگریِ روستایی، با هدف ایجاد فرصت های اشتغالزایِ دارایِ ارزش افزوده برای روستاییان، همگام با طرح تکاپو و براساس مفاد تفاهم نامه استانداری گیلان با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه اندازی می شود.

حسینی ادامه داد: در دهکده الگویی بوم گردی علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه ای متقاضیان در حوزه های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیای مشاغل بومی و کهن پیشه ها، برگزاری رویدادها و جشنواره های بومی- محلی در حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، همکاری مشترک با دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه های آموزش منجر به اشتغال، ارایه آموزش های تلفیقی با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی و چندین برنامه دیگر اجرا می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در آیین افتتاحیه دهکده الگویی برنامه های متنوعی شامل، نمایشگاه توانمندی های روستایی، عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی، جشنواره نوشیدنی های محلی، مسابقه ماهیگیری، نمایش اسب سواری و لافند بازی و همچنین بازی نمادین چوگان برای نخستین بار در استان گیلان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: آیین افتتاح دهکده الگویی بوم گردی، روز جمعه هشتم شهریور از ساعت 17 الی 22 در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی واقع در رشت، کیلومتر 5 جاده تهران، روبروی پمپ بنزین مصلی برگزار خواهد شد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار