gardeshban.ir

استاندار بوشهر گفت: مسئولان ذیربط باید در کمترین زمان ممکن گزارش اقدامات خود را در ارتباط با موزه مطبوعات را ارائه کنند تا تکلیف این مساله هر چه زودتر مشخص شود.
کد خبر: ۱۷۵۴۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸-1398 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالکریم گراوند در نشست با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز بوشهرشناسی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات باید در زمینه حفظ و حراست از مراکز فرهنگی و ترمیم و بازسازی آنها اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت های عظیم فرهنگی است و معرفی این ظرفیت ها و همچنین بهسازی و بازسازی مراکز میراث فرهنگی امری ضروری است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قبرستان انگلیسی ها نماد غیرت دینی و شجاعت مردم استان بوشهر است خاطرنشان کرد: این قبرستان در واقع یک مساله مهم تاریخی را بیان می کند که انگلیسی ها در این شهر زمین‌گیر شده اند و باید نسبت به بازسازی و ترمیم این مرکز اهتمام ورزیم تا جهانیان با رشادت و فداکاری مردم استان بوشهر بیشتر آشنا شوند.

گراوند تصریح کرد: این قبرستان در واقع اعلام می کند که بوشهری ها از خاک وطن پاسداری کرده اند و انگلیسی ها با خفت و خواری زمین‌گیر شده اند، و این سند بزرگی برای مردم استان است.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای انجام مطالعات قلعه ریشهر شد و گفت: همچنین در مورد عمارت تنگستانی نیز اقدام لازم برای بازآفرینی این عمارت صورت گیرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با عمارت ملک یادآور شد: این منطقه ظرفیت ساخت یک هتل مناسب را دارد و باید ساز و کارهای لازم برای توسعه این عمارت به نحو مطلوب انجام شود.

گراوند با تاکید بر ضرورت حفظ بافت قدیم بوشهر اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و بودجه، نباید اجازه دهیم چرخ توسعه استان متوقف شود و تاکنون نگذاشته ایم استان در بحث عمرانی عقب بماند و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده و در حال اجرا است.

استاندار بوشهر در مورد موزه مطبوعات نیز بیان کرد: اقدام لازم برای راه اندازی این موزه انجام شود و مسئولان ذیربط باید در کمترین زمان ممکن گزارش اقدامات خود را ارائه کنند تا تکلیف این مساله هر چه زودتر مشخص شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار