gardeshban.ir

فستیوال رنگ آذربایجان یا colorfest یکی از هیجان انگیزترین و رنگارنگ‌ترین جشن‌های سالانه در این کشور می‌باشد که شور و هیجان خاصی درآن به چشم میخورد.
کد خبر: ۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸-1398 July 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
رنگ پاشی همراه با اجرای موسیقی زنده و سایر برنامه‌های مفرح باعث شده است تا هر ساله به تعداد شرکت کنندگان آن افزوده شود.

برخلاف فستیوال رنگ هند که از سال‌های بسیار قبل شهرت زیادی داشته، فستیوال رنگ آذربایجان به تازگی و از سال ۲۰۱۵ مرسوم شده است. استقبال زیاد از این مراسم در نهایت باعث شده است تا در طول سال ۳ مرتبه این جشن برگزار گردد، اما اصلی‌ترین فستیوال در ۲۰ مرداد خواهد بود.

مردم آذربایجان با الهام گرفتن از هولی یا جشن رنگ هندو‌ها از سال ۲۰۱۵ تصمیم به برگزاری تور‌های رنگ پاشی تحت عنوان فستیوال رنگ یا colorfest گرفتند. برای اولین بار این جشن در شهر قوبا (Quba) برگزار و حدود ۱۰۰ نفر در آن شرکت کردند. سنت اصلی در این جشن پاشیدن ادویه‌های رنگارنگ به سر و صورت همدیگر می‌باشد. با این کار در واقع پیروزی خیر بر شر جشن گرفته میشود و با آواز و موسیقی مراسم با شکوه‌تر خواهد شد.

استقبال خوب از فستیوال رنگ در قوبا در نهایت منجر به برگزاری تور‌های هیجان انگیز برای سال ۲۰۱۶ گردد. در این تور بیش از ۳۰۰ نفر و در ساحل پپسی باکو به رنگ پاشی و جشن و شادی پرداختند. تفاوت فستیوال رنگ آذربایجان با هند در این است که برای شرکت در این جشن باید ثبت نام کنید و با شرکت‌های برگزار کننده تور همراه باشید.

به مرور به طرفداران فستیوال رنگ افزوده و برنامه‌های این جشن کمی تغییر پیدا کردند. به طوریکه در سال ۲۰۱۷ تصمیم برگزارکنندگان آن بر این بود تا دریای خزر را غرق در رنگ کنند. در این مراسم بیش از ۷۰۰ نفر شرکت کردند و ۵۵۰ کیلوگرم رنگ تهیه شده بود. این میزان رنگ یعنی وزن ۱۲۰۰ انسان!

شرایط ایده آل در باکو باعث میشود تا هر سال به عنوان محل برگزاری جشن رنگ انتخاب شود. در سال ۲۰۱۸ ساحل TROPICANA برای جشن و رنگ پاشی انتخاب گردید و از استقبال بسیار زیادی برخوردار بود.

در سال ۲۰۱۹ نیز تور‌های متنوعی برای این جشن ارائه شده است و تبلیغات آن‌ها از ماه‌ها قبل شروع شد. این جشن دوباره در باکو برگزار خواهد شد و همراه با بلیط به هر شرکت کننده دو بسته رنگ داده میشود و می‌توانید خودتان را غرق در رنگ و زیبایی کنید. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی ایران نیز تور‌های متنوعی را برای شرکت در این فستیوال ارائه می‌دهند و فرصتی برای دیدن چهره‌ی جدید از باکو خواهد بود.

جشن رنگ ۲۰۱۹ در باکو و در مجموعه‌ی بی نظیر پارک آبی و هتل AF برگزار خواهد شد. در این جشن برنامه‌های موسیقی بسیار متنوعی در نظر گرفته شده و می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برایتان به همراه داشته باشد.

کالرفست، جشنواره رنگ و موسیقی در آذربایجان+تصاویر

کالرفست، جشنواره رنگ و موسیقی در آذربایجان+تصاویر

کالرفست، جشنواره رنگ و موسیقی در آذربایجان+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار