gardeshban.ir

رییس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین کل کشور با بیان اینکه امسال به کمیت و کیفیت موکب‌های اربعین توجه ویژه‌ای شده است، گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ موکب ایرانی به زائران پیاده روی اربعین در عراق خدمات می دهند.
کد خبر: ۱۷۶۸۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸-1398 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسن پلارک شنبه شب در همایش موکب‌دارن استان تهران در حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: امسال ۷۲۰ موکب به موکب‌های سال گذشته اضافه شده است تا خدمات مطلوب‌تری به زائران پیاده روی اربعین ارائه شود.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده است بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق شرکت نمایند، افزود: ظرفیت پخت غذای موکب‌های ایران از یک میلیون و ۱۰۰ هزار غذای سال گذشته به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

پلارک اضافه کرد: ظرفیت اسکان موکب‌ها نیز امسال از ۸۰۰ هزار نفر سال گذشته به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است تا زائران اربعین حسینی با آرامش و آسودگی خاطر بیشتری در این مراسم معنوی شرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه شش هزار کامیون وظیفه انتقال وسایل پذیرایی و مواد غذایی مراسم پیاده روی اربعین را بر عهده دارند، عنوان کرد: امسال برای جلوگیری از ترافیک در مرزهای خروجی کشور تمامی کامیون‌ها در گمرک‌های استان خود کاپیتاژ می شوند.

 مسئولان باید مشکلات موکب‌داران را برطرف کنند

استاندار تهران نیز در این همایش با اشاره به مشکلاتی که موکب‌داران طی سال‌های گذشته در خصوص خروج از مرز و انتقال ادوات و مواد غذایی داشتند، تاکید کرد: مسئولان استان تهران باید مشکلات موکب داران را سریعا برطرف کنند.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: میزبانان زائران اربعین سیدالشهدا(ع) برای ارئه خدمات مطلوب نیازمند ایجاد شرایط مناسب است که باید مسئولان این زمینه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه پخت غذا و ایجاد اسکان مناسب برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین کار دشواری است که موکب‌داران با عشق و علاقه انجام می دهند، عنوان کرد: موکب‌داران نباید دغدغه خروج لوازم خود را از مرزهای کشور و همچنین معطلی در مرزهای را داشته باشند.

محسنی بندپی ادامه داد: پیاده روی اربعین بزرگترین همایش و مهمات بر علیه توطئه‌های دشمنان اسلام است از همین رو همه باید تلاش کنیم این حرکت بزرگ فرهنگی به بهترین وجهه ممکن صورت بگیرد.

استاندار تهران در ادامه به فلسفه وقوع حادثه عظیم کربلا و ماندگاری آن در تاریخ اشاره کرد و یادآور شد: سیدالشهدا(ع) برای جاه و مقام قیام نکرد بلکه ایشان و یاران با وفایش برای اصلاح دین به پا خواستند و همین امر موجب ماندگاری و عزت واقعه عاشورا شد.

محسنی بندپی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران از برکات مکتب عاشورا است که امروز توانسته با اقتدار و عزت پیروان اهل بیت(ع) را در کشورهای یمن، عراق و سوریه بر علیه مستکبران عالم متحد کند.

وی یادآور شد: اگر امروز دشمنان نظام اسلامی ایران به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل ملت ایران هیچ ابزار نظامی کار ساز نیست بخاطر تبعیت ملت ایران از مکتب عاشورا است.

موکب های استان تهران در عراق ۳۴ درصد افزایش یافت

مسئول کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین استان تهران نیز در این همایش با اشاره به اینکه سال گذشته استان تهران ۱۶۰ موکب در مراسم پیاده روی اربعین داشت، گفت: امسال مجوز ۳۰۰ موکب در این مراسم معنوی صادر شده است که بر اساس آن تعداد موکب‌های استان تهران در کشور عراق ۳۴ درصد افزایش می یابد.

مسعود اسماعیل بیگی با بیان اینکه استان تهران معین موکب شهر نجف است، یادآور شد: سال گذشته در هر وعده غذایی ظهر به طور متوسط ۷۰۰ هزار غذا و در شام ۶۵۰ هزار غذا پخت شد ولی امسال ظرفیت پخت در هر وعده به ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حدود ۳۸۰ هزار نفر در هر شب از خدمات موکب‌های استان تهران در عراق بهرمند شدند که امسال این میزان به ۴۵۰ هزار نفر ارتقا یافته است، همچنین موکب درمانی استان تهران امسال خدمات پزشکی مختلف از جمله دیالیز، بستری کردن و درمان سرپایی را نیز به زائران ارئه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، همایش موکب‌داران استان تهران شنبه شب با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، حسن پلارک رییس ستاد اسکان و تغذیه ستاد اربعین کل کشور، مسئولان استانی و جمعی از موکب داران استان تهران در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

همچنین در این همایش از جمعی از موکب داران استان تهران تجلیل شد و کاروان موکب‌دارن تهرانی نیز به صورت نمایدن بدرقه شدند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار