gardeshban.ir

باستان‌شناس قرقیزستانی بابیان اینکه جاده ابریشم از مسیرهای اصلی توسعه و رشد تمدن بشری بوده است، گفت: ۴ سایت باستانی در قرقیزستان ثبت جهانی شده که با دین در ارتباط هستند.
کد خبر: ۱۷۶۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸-1398 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) : چنار بیگ ظهر شنبه در کنفرانس بین المللی گفت‌وگوی بین ادیان و گفت‌وگوی‌ بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم بابیان اینکه میراث فرهنگی نقش مهمی در خصوص نشر و تبلیغ ادیان مختلف دارد، عنوان کرد: جاده ابریشم یکی از مسیرهای اصلی توسعه و رشد تمدن بشری بوده و طی سال‌های مختلف گسترش پیدا کرده است.

چنار بیک با بیان اینکه جاده ابریشم به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجارت و کسب و کار در جهان شناخته می‌شود، افزود: آثار پیدا شده در جاده ابریشم نشان دهنده تنوعات فرهنگی و مذهبی در این مسیر است.

بیگ با بیان اینکه اقلام متفاوتی مربوط به زرتشتیان در قسمتی از جاده ابریشم که از قرقیزستان عبور می‌کند یافت شده است، اضافه کرد: ۴ سایت باستانی در قرقیزستان ثبت جهانی شده که تمام این مناطق به نوعی با دین در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه در  مسیر جاده ابریشم که از قرقیزستان عبور می‌کند، آثاری مربوط به اسلام، مسیحیت و بوداییسم نیز کشف شده است، بیان کرد: معبد بودایی یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های باستانی و معابد قرقیزستان است و آثار تاریخی کشف شده در این منطقه نشان دهنده وجود چند فرهنگ در این منطقه است.

باستان شناس قرقیزستانی با بیان اینکه در فصل ۲۲ کاوش مناطق تاریخی قرقیزستان معابدی مربوط به قرن اول و دوم کشف شده است که آثار باستانی و هنری فراوانی دارند، عنوان کرد: میراث فرهنگی نقش مهمی در خصوص نشر و تبلیغ ادیان مختلف دارند.

سایت‌های باستانی جاده ابریشم کانون پژوهش‌های فرهنگی و گردشگری هستند وی با بیان اینکه سایت‌های باستانی جاده ابریشم کانون پژوهش‌های فرهنگی و گردشگری هستند، گفت: سایت‌های باستانی و مذهبی جاده ابریشم بسیار ارزشمند بوده و نشان از قدمت طولانی این جاده دارد.

چنار بیگ در پایان بیان کرد: امیدوارم کنفرانس بین المللی گفت وگوی بین ادیان و فرهنگی تاثیر بسیاری بر مدیریت و حفاظت از سایت های تاریخی و گسترش تعاملات کشورهای حاشیه جاده ابریشم داشته باشد.

نماینده کشور سوییس در اجلاس راه ابریشم نیز با بیان اینکه مفتخرم که بخشی از تز دکترایم در خصوص اسلام در چین را در این نشست ارائه کنم، عنوان کرد: با بررسی ۵ شهر چین که مرکز تجاری بوده‌اند بقایای ادیان مختلف قابل مشاهده است.

پاسکال یونیون ادامه داد:صحبت‌هایی در خصوص اولین تماس بین اسلام و چین وجود دارد که به قرن چهاردهم در دوران مینگ برمی‌گردد و امروزه شماری از این مسلمانان چینی وجود دارند که برخی از آداب اسلام را در آیین‌های چینی اجرا  می‌کنند.

وی با اشاره به غبارروبی مقبره ها توسط چینی‌ها از آن به عنوان احترام به این مکان‌ها نام برد و گفت: این رسم از آیین‌های اسلامی بهره گرفته شده و انواع نذری‌ها و سنبل‌های اسلامی چون قرآن وجود دارد.

یونیون خاطرنشان کرد: این سنبل‌های اسلامی برای احترام به نیاکان همچنان وجود دارد و سجده در برابر تصویر مکه را در بین گروهی از چینی‌ها مشاهده می‌کنیم که این آیین از راه جاده ابریشم دریایی به چین رسیده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار