gardeshban.ir

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت که امسال افزون بر دو هزار نیروی پلیس راه در طرح تردد زائران حضور دارند.
کد خبر: ۱۷۸۶۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
سردار سید تیمور حسینی غروب چهارشنبه در حاشیه نشست ایمنی حمل و نقل گیلان در جمع خبرنگاران استان در رشت اظهار داشت: ماموریت بسیار سنگینی داریم و طبق پیش بینی ها شاهد افزایش  ۲۵ تا ۳۰ درصدی زائران اربعین خواهیم بود.

وی استان‌های هدف طرح زائران اربعین را خوزستان، ایلام و کرمانشاه  عنوان و اضافه کرد: در عین حال برای تردد بخش عمده ای از استان‌های غربی و مرکزی که در مسیر زائران هستند، برنامه ریزی کرده‌ایم.

او آغاز طرح ماموریت پلیس را  از هفدهم مهر جاری عنوان و تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ تیم پلیس راه با افزون بر دو هزار نفر نیروی انسانی در این بخش ماموریت دارند و پیش بینی می‌شود تا ۳۰ مهرماه بازگشت زائران انجام شود.

به گفته سردار حسینی، آمار تلفات جاده‌ای در اربعین سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ( سال ۹۶ ) حدود چهار درصد کاهش داشته و اهتمام داریم امنیت را به صورت مطلوب حفظ کنیم.

کاهش سه درصدی تعداد جانباختگان تصادفات جاده ای کشور

فرمانده پلیس راه در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق آمارهای مرکز ناجا ، قربانیان تصادفات جاده‌ای کشور طی شش ماه گذشته، حدود سه درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما برای شش ماه نخست امسال، کاهش ۱۲ درصدی بود که این هدف تحقق نیافت و کاهش سه درصدی را در این بخش داشته ایم.

وی تصریح کرد: طی همین مدت؛ استان های فارس ، کرمان و سیستان و بلوچستان بیشترین تصادف را به دلیل وسیع بودن و پرتردد بودن داشته اند.

سردار حسینی سه عامل عدم توجه به جلو،  رعایت نکردن  حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی مناسب را از عوامل مهم تصادفات در راه های کشور طی شش ماه گذشته عنوان و بیان کرد: تسریع در روند هوشمندسازی  راه ها و تجهیزات ، آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی از  جمله برنامه های پیش بینی شده برای تحقق کاهش تصادفات جاده ای کشور است.

به گزارش ایرنا امروز همچنین ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه رشت - قزوین واقع در جاده تهران جنب اداره‌کل مدیریت بحران استان، با حضور سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور افتتاح و ساختمان مرکزی قرارگاه پلیس راه گیلان نیز کلنگ‌زنی شد.

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور است و شش محور اصلی آزادراه لوشان قزوین، جاده قدیم لوشان قزوین، منجیل طارم، چابکسر رامسر، آستارا اردبیل و خلخال اسالم محورهای خروجی و ورودی استان هستند.

گیلان افزون بر ۱۱ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه دارد که از این میزان، حدود ۶۸ کیلومتر آزادراه اصلی، ۴۷۷ کیلومتر بزرگراه، نزدیک به ۳۰۸ کیلومتر راه اصلی، افزون بر یک هزار و ۵۱ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ کیلوممتر راه روستایی دارد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار