gardeshban.ir

قلعه دختر رقه بشرویه استان خراسان جنوبی در فاصله 12 كيلومتري غرب بشرويه بر بالا كوهی به ارتفاع تقريبی 400 متر از سطح زمين و بالا قلعه‌ای مخروطی شكل قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸-1398 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
قلعه دختر رقه بشرویه استان خراسان جنوبی در فاصله 12 كيلومتري غرب بشرويه بر بالا كوهی به ارتفاع تقريبی 400 متر از سطح زمين و  بالا قلعه‌ای مخروطی شكل قرار گرفته است. این قلعه از سه طرف مشرف بر پرتگاه تقريبا غيرقابل عبوری بوده که فقط از سمت جنوبي آن، راه سختی برای وجود دارد. بالا قلعه برج‌های متعددی به ارتفاع تقريبی 3 الي 4 متر با ديوارهای به هم پيوسته كه چند محفظه و اتاقك كه به نظر محل جمع‌آوری آب، نزولات آسمانی و سكونت بوده، وجود دارد. 

آثار باقی مانده از این قلعه ناچیز هستند و تقريبا همه بخش‌های آن خراب شده لاكن به واسطه برخورداری  از مصالح مقاوم كه از سنگ‌های تراشيده شده خود محل و ملات مخصوص فراهم آمده ديواره‌های آن همچنان پابرجا است .با توجه به نوع معماری قلعه دختر که در پی‌سازی دیوارها و نحوه ساخت پوشش اتاق‌های بالا کوه به چشم می‌خورد از جمله بناهای دوره ساسانیان و مربوط به قبل از اسلام است و در حدود 1500 تا 2000 سال قدمت دارد. علاوه بر این به نام این قلعه که به نام دختر یا الهه میترا که یکی از الهه‌های دوران ساسانی است هم شاید بتوان استناد کرد.

قلعه دختر رقه بشرویه، الهه میترا + تصاویر

قلعه دختر رقه بشرویه، الهه میترا + تصاویر

قلعه دختر رقه بشرویه، الهه میترا + تصاویر

قلعه دختر رقه بشرویه، الهه میترا + تصاویر








پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار