gardeshban.ir

مدیرکل میراث و گردشگری استان زنجان گفت: خسارت وارده تعطیلاتی که شیوع ویروس کرونا منجر شد به تاسیسات گردشگری ۴۰ میلیارد تومان و خسارت‌های وارده به بخش صنایع دستی ۱۸۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
امیر ارجمند (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان) با اشاره به بارندگی‌های اخیر از عدم تخریب و آسیب بناها و آثار تاریخی استان خبر داد و گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از آغاز تعطیلات، یگان حفاظت و معاونت میراث‌فرهنگی سرکشی‌های متعددی از آثار و محوطه‌های تاریخی استان داشتند. تاکنون هیچ گزارشی از بروز آسیب یا تخریب دریافت نکرده‌ایم. می‌توان گفت، بارندگی‌ها آسیبی وارد نکرده‌اند.

او ادامه داد: فیلم‌ها و تصاویری که ممکن است از آبگرفتگی بازار زنجان در فضای مجازی منتشر شده باشد، مربوط به سال گذشته است چراکه در بهار ۹۸ شاهد آبگرفتگی بودیم که با اصلاح چاه و نصب پمپ‌های آب، مشکل آبگرفتگی بازار زنجان رفع شده است. امسال بارندگی‌هایی که در زنجان و سطح استان شاهد بودیم، به هیچیک از بناهای تاریخی آسیب وارد نکرد.

ارجمند درخصوص وضعیت محوطه میراث جهانی سلطانیه زنجان نیز گفت: شاهد انجام مرمت‌های خوبی در این مجموعه هستیم، وضعیت کاشی‌کاری گنبد مطلوب و خوب است و به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدیدی از این محوطه انجام شد. رواق‌ها، سقف‌ها و دیوارها کامل مورد بررسی قرار گرفت و شاهد نفوذ رطوبت در مجموعه نیستیم. 

مدیرکل میراث و گردشگری زنجان ادامه داد: در طول ایام تعطیلات فروردین ماه به طور مستمر شاهد بازدید یگان حفاظت میراث از محوطه‌های تاریخی بودیم و تاکنون گزارشی از حفاری‌های غیرمجاز دریافت نکرده‌ایم. یادگاری‌نویسی و تخریب آثار تاریخی نیز نداشتیم. 

به گفته او، خسارت وارده تعطیلاتی که شیوع ویروس کرونا منجر شد به تاسیسات گردشگری اعم از واحدهای اقامتی، بومگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و ... ۴۰ میلیارد تومان و خسارت‌های وارده به بخش صنایع دستی ۱۸۰ میلیارد تومان است. درواقع می‌توان گفت مجموع خسارتی که لغو سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا در دوماه اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به حوزه گردشگری، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی وارد شده، ۲۲۰ میلیارد تومان بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار