gardeshban.ir

صحبت کردن در مورد غذا و خوراک ایرانی جذابیت خاص خودش را دارد و اینکه کدام غذاهای ایرانی طرفداران بیشتری دارند، همیشه مورد بحث بوده است. در این بین هستند افرادی که تعصب خاصی روی غذای مورد علاقه خود دارند و همیشه متعصبانه با موضوع برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۱۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹-1399 April 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
در ابتدای نظر سنجی، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، 32 غذا و خوراک در قالب 16 تیم، به رقابت با هم پرداختند و مردم عزیز سراسر ایران، با آراء خود، طی 24 ساعت و در مرحله‌ی اول ، 16 برنده‌ی مراحل بعدی را مشخص کردند و همینطور این روند طی مراحل بعدی که مطابق جدول زیر می بینید ادامه داشت. این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن محبوب‌ترین غذای ایرانی (مرحله فینال)، 10 روز طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد. البته لازم به ذکر است که در این نظرسنجی، انواع مختلف غذاها در قالب یک واحد در نظر گرفته شد و از تنوع بخشیدن به آن خودداری کردیم. به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد.

 

همچنین در این نظرسنجی از غذاهای معروف ایرانی که در اکثر شهرها شناخته شده هستند استفاده شده است و غذاها و خوارک های بومی در این نظر سنجی قرار نداشتند. در مرحله اول این نظر سنجی حدود 73 هزار نفر شرکت داشتند که طی آن عدس پلو، ته‌چین، و لوبیا پلو و دلمه که از غذاهای خوشمزه ایرانی به حساب می‌آیند، در همان مرحله اول حذف شدند و شگفتی مرحله اول را رقم زدند.

در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند. در رقابتی که در این مرحله بین آبگوشت و کباب جریان داشت، این کباب بود که توانست گوی سبقت را از رقیب سنتی خود برباید و به عنوان اولین فینالیست وارد مرحله نهایی شود. در رقابت دیگر هم قرمه سبزی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد.




در نهایت در روز فینال، کباب توانست با 61 درصد آرا در مقابل 39 درصد آرای قرمه سبزی، عنوان محبوب ترین غذای ایرانی از دیدگاه مردم را کسب کند. هر کدام از این غذاها و خوراک‌ها، طعم و مزه خاصی را در هر نقطه از این کشور دارند و گذشته از آن، غذاهای بومی مناطق مختلف نیز واقعا شایسته شناخته شدن بیشتر هستند. امید آن را داریم تا بتوانیم با کمک شما، در آینده، قدمی هر چند کوتاه در شناخته شدن هر چه بهتر غذاهای ایرانی در سطح بین المللی داشته باشیم.

یکی از قسمتهای جذاب سفر توریستهای ورودی به ایران بحث غذا و خوارک‌های ایرانی است و ما تصمیم گرفتیم با انتشار نسخه انگلیسی این اینفوگرافی کار گردشگران برای کسب آگاهی از اینکه محبوب ترین غذا و خوارک ها برای خود ایرانیان کدام هستند را راحت تر کنیم. شما نیز میتوانید با اشتراک نسخه انگلیسی این اینفوگرافی در شبکه های اجتماعی خود توجه گردشگران آتی ورودی به ایران را جلب کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار