gardeshban.ir

تبدیل شدن آدم‌ها و یا اشیا به سنگ، همیشه از مسایلی بوده است که در افسانه ها و باورهای مردم در بعضی از فرهنگ‌ها وجود داشته است. اما جالب است بدانید تبدیل شدن اشیا به سنگ، صرفا یک خرافات نیست و در واقعیت اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۲۸۱۱۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
در سال های گذشته، میلیون ها نفر برای دیدن آبشار عجیبی که اشیا را به سنگ تبدیل می‌کند، به یورکشایر در انگلستان سفر کرده اند. شهرت این آبشار به این دلیل است که هر شیئی که در زیر آن قرار بگیرد را بعد از مدتی تبدیل به سنگ می کند. در اینجا می توانید انواع موجودات و اشیا را ببینید که به شکل کاملا سنگی از این آبشار آویزان شده اند. با ما همراه باشید تا با این آبشار عجیب آشنا شوید.

آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان/عکس

این آبشار به همراه غار شیپتون مجموعه ای توریستی را در یورکشایر شمالی انگلستان تشکیل داده اند. دانشمندی که در سال ۱۵۳۸ به این منطقه سفر کرد از تاثیر آب این آبشار در درمان بعضی از بیماری ها خبر داد. در آن زمان به دلیل خواص درمانی آب، این آبشار بازدید کنندگان زیادی داشت. مردم معتقد بودند با خوردن آب از این آبشار و یا دوش گرفتن در زیر آن، شفا پیدا می کنند. اما تحقیقاتی که در اوایل ۱۶۰۰ میلادی روی آب این منطقه انجام شد، نشان داد که این آب حاوی میزان زیادی از مواد معدنی مضر برای بدن انسان است که تحت هیچ شرایطی نباید برای نوشیدن از آن استفاده بشود.

آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان/عکس

در سال ۱۶۳۰، قسمتی از باغ که این آبشار در آن قرار داشت به فروش رسید و صاحب جدید آن با توجه به محبوبیت این آبشار تصمیم گرفت آن را به روی عموم باز کند. با وجود قدمت بالای این آبشار، در حدود کمتر از ۱۵۰ سال پیش، دانشمندان موفق شدند راز سنگ شدن اجسام در این آبشار را برملا کنند. این موضوع به دلیل میزان بالای مواد معدنی در این آب است که باعث می شود اجسام تحت واکنش با این مواد معدنی به سنگ تبدیل بشوند.

آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان/عکس

در حال حاضر بازدید کنندگان می توانند اشیای زیادی را در این منظقه ببینند که در اثر واکنش با مواد معدنی موجود در آب این آبشار به سنگ تبدیل شده اند. محبوب ترین اشیای سنگی این آبشار، عروسک های خرسی هستند که به طور معمول فرآیند سنگ شدنشان بین ۵ تا ۷ ماه طول می کشد و می توانید آن ها را از مغازه های این منطقه بخرید.

آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان/عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار