gardeshban.ir

گردشگری در کشور جمهوری دومینیکن با سرعتی باورنکردنی رو به رشد است و با وجود صدها کیلومتر خط ساحلی، چشم اندازهای فوق العاده و معماری دوره استعمار، تعجبی ندارد که این کشور تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری اصلی توریست های دنیا شده است.
کد خبر: ۲۸۱۴۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹-1399 April 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
جمهوری دومینیکن در شرق جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب واقع شده است. سفر در این کشور تنوع زیادی دارد و می توان قومیت های مختلف را مشاهده کرد، آشپزی و غذاهای خاص منطقه را امتحان کرد و در رستوران ها و کافی شاپ های شهرهایی مانند سانتو دومینگو و حتی در دهکده های ماهیگیری با موزیک و خوراک عالی لحظات شاد و لذتبخشی را گذراند. در زیر مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن را مشاهده می کنید.

پونتا کانا (Punta Cana)

پونتا کانا در شرقی ترین استان جمهوری دومینیکن واقع شده است و به خاطر سواحل و پلاژهای رو به سوی اقیانوس اطلس و دریای کارائیب مشهور است. این منطقه پر از هتل های درجه یک و با پرستیژ است و زمین های گلف عالی در محیطی رمانتیک دارد. در پوناتا کانا گردشگاه های زیادی وجود دارد و فعالیت های متعددی از جمله غواصی تا قایق سواری و غیره در آن می توان انجام داد.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن


استان سامانا (Samana Province)

سامانا قسمتی از خط ساحلی رو به اقیانوس اطلس است که شامل سواحل پلایا رینکون، ساحل لاپلیتا و کایو لوانتادو در بخش شمالی می شود. می گویند کریستوف کلمب در سال 1492 آن را کشف کرده است. پس از افتتاح فرودگاه بین المللی در سال 2006 گردشگران زیادی به سوی این منطقه آمدند. جنگل های استوایی، نارگیل زار ها و صدها آلاچیق روی شن های ساحل هنوز هم برای گردشگران چیزهای تازه ای هستند. یکی دیگر از نکات منحصر بفرد این منطقه پرورش نهنگ قوزدار است و از ماه های ژانویه تا مارس، هزاران نهنگ در نزدیکی ساحل سامانا وجود دارند. پارک های ملی، خلیج های بکر و شبه جزیره های زیبا از جاذبه های دیگر آبهای زلال و فیروزه ای این منطقه هستند.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

پارک ملی دل استه (Parque Nacional del Este)

بازدید از "پارک ملی شرقی” مطلوب همه دوستداران طبیعت است، زیرا این پارک یکی از بزرگترین پارک های آبی در دریای کارائیب است که سیستم مرجانی خارق العاده ای دارد و مناظر شگفت انگیز حیات زیرآبی از طریق شیرجه و غواصی در این آب ها قابل مشاهده است. افرادی هم که به حیات روی خشکی علاقه دارند در این منطقه ناامید نخواهند شد. زیرا صدها گونه مختلف از پرندگان، سواحل و پلاژ های دورافتاده و جنگل های استوایی وجود دارد که می توانند کشف کنند. همچنین این نقطه مقصد مناسبی برای یک ماه عسل رمانتیک است.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

زونا کولونیال در سانتو دومینگو (Santo Domingo’s Zona Colonial)

این محله تاریخی در شهر سانتو دومینگو، پایتخت کشور جمهوری دومینیکن است و یکی از قدیمی ترین مستعمرات اروپائی در دنیای مدرن است که توسط یونسکو میراث جهانی اعلام شده است و در سمت غربی رود اوزاما قرار گرفته است. این منطقه با ساختمان های رنگی و خانه های اربابی زیبا و خیابان های سنگفرش شده اش، مکان رمانتیکی به عنوان مقصد گردشگری است. 

در میان چندین و چند جاذبه گردشگری این محله می توان به این جاذبه ها اشاره کرد: خیابان Calle Las Damas قدیمی ترین خیابان سنگفرش شده دنیای مدرن که به سال 1502 برمی گردد، کلیسای جامع قرن شانزدهمی، مجسمه برنزی قرن نوزدهمی کریستف کلمب و خانه مشهور هرمان کورتس. می توانید با بازدید از این مکان ها، غرق در تاریخ شوید و در کافه های اطراف قهوه بنوشید و یا از فروشگاه ها صنایع دستی بخرید.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

جزیره سائونا (Saona Island)

با آنکه این جزیره کوچک بخشی از پارک ملی است، ولی محبوب ترین بخش پارک محسوب می شود و به همین دلیل بطور جداگانه به آن اشاره می شود. پانورامای آن شامل خط ساحلی رمانتیک و زیبایی می شود که تا تالاب درختان کرنا امتداد یافته است. این جزیره برای گردشگران شبیه به بهشت کوچکی است که به راحتی با قایق یا کاتامران قابل دسترسی است و توریسم در این منطقه به لطف محیط جزیره رشد کرده و برای آگهی های بازرگانی یا فیلمبرداری فیلم های سینمایی نقطه مطلوبی است و شهرت یافته است.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

خلیج عقاب (Bahia de las Aguilas)

این خلیج ساحل شنی 8 کیلومتری و آب های تمیز و زلال دارد و یکی از زیباترین سواحل دنیا محسوب می شود. مهمترین دلیل آن نیز این است که کاملاً دست نخورده باقیمانده است، زیرا خلیج پرت و دورافتاده ای است و کیلومترها از مناطق اصلی توریستی دور است و فقط با قایق یا با کمک یک راهنمای محلی از دهکده ماهیگیری لا کوئوا قابل دسترسی است.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

جزیره بهشت و کرنازارها (Paradise Island and The Mangroves)

قایق های موتوری گردشگران را به این جزیره دورافتاده و زیبا می برند و گردشگران می توانند از سواحل شنی سفید، صخره های مرجانی خوش منظره و آب های فیروزه ای درخشان آن لذت ببرند. اگر به غواصی علاقه ندارید، می توانید با قایق از مناظر جنگل های کرنا (mangrove) دیدن کنید و از رستوران سنتی در یک دهکده ماهیگیری سنتی دومینیکن لذت ببرید. گشت های روزانه در جزیره توسط تور لیدر ها انجام می شوند و می توانید حیات دریایی و زمینی این منطقه را از نزدیک مشاهده کنید.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

آبشارهای داماجاکوآ (Damajaqua Cascades)

این جاذبه توریستی یکی از محبوب ترین جاذبه های جمهوری دومینیکن است و در پوئرتو پلاتا واقع شده است. گردشگران پس از ورود به پارک به دنبال یک راهنمای انگلیسی زبان به مدت نیم ساعت تا بالای تپه های Northern Corridor پیاده روی می کنند تا به 27 آبشار برسند. گردشگران می توانند به کمک لیدر تا بالای آبشارها بروند و برای پائین آمدن باید در آبهای گرم و زلال زیر آبشار شیرجه بزنند. البته به همه گردشگران تجهیزات ایمنی داده می شود. اغلب آنها بعد از بازدید از این جاذبه هیجان انگیز می گویند که این مکان یکی از بهترین جاذبه های دومینیکن است و در عین حال زیبایی طبیعی خیره کننده ای دارد.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

چشم اندازهای کوهستانی در کنستانزا (Mountain vistas in Constanza)

کنستانزا بهترین مکان برای پناه گرفتن از گرمای هوای دومینیکن است و پانورامای بلندی های مرکزی آن در تقابل زیادی با کیلومترها خط ساحلی قرار دارد. آب و هوای خاص آن باعث می شود که محلی ها امکان پرورش و کشت محصولاتی را داشته باشند که در بخش های دیگر کارائیب امکان پرورش آنها وجود ندارد. با جنگل های سبز و انبوه، تپه ها و قله های پنهان در میان ابرها، کنستانزا به گردشگران فرصتی برای جستجو و تماشای بلندترین قله کارائیب یعنی پیکو دوارته و گشت های تفریحی هیجان انگیز، قایق سواری و غیره را می دهد. یکی از مهمترین بناهای طبیعی و فرهنگی جمهوری دومینیکن در این نقطه واقع شده است. پیدراس لتریداس مجموعه ای از حکاکی های جالب روی صخره ها توسط سرخپوستان است که مدرکی بر حیات و وجود تمدن 500 ساله در این نقطه است.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن

لاگو انریکیو (Lago Enriquillo)


این مکان بقایایی از یک کانال اقیانوسی باستانی است که بخاطر کروکودیل ها و ایگواناهایش شناخته می شود. در واقع این مکان یکی از معدود دریاچه هایی در دنیاست که زیستگاه کروکودیل ها است و منطقه حفاظت شده وحشی اعلام شده و پناهگاه بسیاری از گونه های پرندگان است و به بازدیدکنندگان امکان مشاهده بسیاری از این موجودات منحصر بفرد را در زیستگاه طبیعی شان می دهد.

جمهوری دومینیکن چیزی بیش از مجموعه ای از گردشگاه های ساحلی است و یکی از کشورهای متنوع از لحاظ جغرافیایی و طبیعی در منطقه کارائیب است که مناظر و چشم اندازهای زیبا و نفسگیری دارد. متأسفانه بسیاری از گردشگران فقط وقت خود را در پلاژها می گذرانند و مهمترین جاذبه های آن را نادیده می گیرند. برای آنکه دومینیکن واقعی را بشناسید، باید به خارج از این گردشگاه ها قدم بگذارید و این زیبایی ها را کشف کنید.

مهمترین جاذبه های گردشگری جمهوری دومینیکن
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار