gardeshban.ir

معاون گردشگری خبر داد/
معاون گردشگری کشور از تدوین سند استراتژی ملی صادرات گردشگری ایران با کمک فنی ITC و مشارکت مالی اتحادیه اروپا خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۰۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹-1399 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه گردشگری، همکاری مشترک با مرکز تجارت بین‌المللی (ITC) را در سال گذشته در دستورکار خود قرار دادیم. شکل گیری این همکاری، بر اساس نشستهای مشترک با نمایندگان دفتر مرکزی ITC و رایزنی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان توسعه تجارت به عنوان دستگاه رابط و هماهنگ‌کننده صورت گرفته است.

او آغاز فرایند اجرایی این پروژه مشترک را سال ۱۳۸۹ اعلام کرد و افزود: در چارچوب اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده از سوی این معاونت، بخش گردشگری از میان بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تجاری کشور، به عنوان اولویت اول همکاری با مرکز تجارت بین‌المللی انتخاب شد و طی این همکاری مقرر شد سند استراتژی ملی صادرات گردشگری ایران با کمک فنی ITC و مشارکت مالی اتحادیه اروپا تدوین شود.

تیموری در خصوص اقدامات صورت‌گرفته گفت: به‌دنبال توافق و تعریف همکاری‌های مشترک، اقدامات متعددی از زمان آغاز فاز اجرایی تدوین پروژه انجام شده است که انجام سه مرحله از مأموریت مشاوران بین‌المللی و نماینده دفتر مرکزی ITC، تشکیل تیم اصلی پروژه Team) (Core متشکل از ذینفعان بخش دولتی و خصوصی گردشگری به‌منظور اعتبارسنجی هر مرحله از پروژه در معاونت گردشگری، شناسایی بخش‌های اولویت‌دار گردشگری در زمینه قابلیت‌های توسعه و فرصت‌های رقابت‌پذیری گردشگری در ایران از آن جمله‌اند.

معاونت گردشگری کشور گفت: در این راستا بخش‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم، گردشگری جامعه‌محور و گردشگری سلامت برای تدوین استراتژی صادرات بخش گردشگری در ایران تعیین شده‌اند.

تیموری با اشاره به برنامه‌هایی که در آینده انجام خواهد شد، گفت: تعیین حوزه‌های مسئول برای اجرای هر یک از فعالیت‌های برنامه اقدام در سند، نظرخواهی از ذینفعان پیرامون سند یادشده با هدف جلب مشارکت آنها در اجرای آن، انعکاس نسخه تهیه شده به مشاور خارجی طرح برای اعمال اصلاحات لازم، دعوت از مشاور و نماینده ITC برای انجام مأموریت به ایران به منظور برگزاری نشست تیم اصلی پروژه با هدف اعتبارسنجی محتوای سند همچنین ارائه سند به مراجع ذیصلاح برای تصویب و ابلاغ از جمله اقدامات پیش‌رو خواهد بود.

او با بیان این مطلب که همکاری‌ها با ITC تا مراحل اجرایی پروژه تداوم خواهد داشت، تاکید کرد: استراتژی ملی صادرات گردشگری ایران با رویکرد توسعه محصول و بازار گردشگری بر اساس چهار بخش اولویت‌دار برای توسعه گردشگری تدوین شده و شامل یک برنامه اقدام است. در این برنامه از طریق تعیین اهداف استراتژیک و عملیاتی همچنین انجام یک‌سری فعالیت‌های مشخص به منظور راهنمایی، صنعت گردشگری ایران در مسیر ایجاد تحول و به سمت تبدیل شدن به مقصد گردشگری با توانایی درآمدزایی بالا، انعطاف‌پذیری و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری تعریف شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار