gardeshban.ir

تعدادی از نجاران در حرکتی نمادین با استفاده از روش‌های ساده قرون وسطایی در برابر کلیسا در حال بازسازی نوتردام یک خرپای چوبی ساختند تا بر اهمیت حفظ ساختار سنتی این بنای تاریخی تاکید کنند.
کد خبر: ۳۱۵۹۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
تیمی از نجاران در اقدامی نمادین به صورت دستی یک خرپای سه تنی در برابر کلیسا نوتردام ساختند که نمونه کوچکی از سازه‌های چوبی این بنای تاریخی بود که در آتش‌سوزی آوریل سال ۲۰۱۹ از بین رفتند. 

به لطف این حرکت نمایشی که به مناسبت روز میراث فرهنگی اروپایی (۲۹ و ۳۰ شهریور) انجام شد، هزاران نفر از مردم فرصت تماشای روش‌های ساده و ابتدایی که ۸۰۰ سال پیش برای ساخت چارچوب‌های مثلثی به کار رفته در شبستان کلیسای نوتردام استفاده شده بود، را پیدا کردند.

به گفته ژان لویی ژورژلین مسئول بازسازی نوتردام، این حرکت همچنین نشان داد تصمیم بازسازی بنا با حفظ فرم اولیه آن، تصمیم درستی بوده است.

بحث و مناظرات درباره این که آیا مناره جدید کلیسای نوتردام باید طراحی مدرن داشته یا خرپاهای آن مثل کلیسای جامع نانت از سیمان ضدحریق ساخته شده باشد، در ماه ژوئیه (تیر-مرداد ۹۹) با این تصمیم خاتمه یافت که طراحی و مصالح اولیه نوتردام به همان شکل حفظ شود.

تاکید نجاران بر حفظ ساختار سنتی کلیسا نوتردام

در مجموع ۲۵ خرپا در تاریخی نامعلوم در شبستان کلیسای جامع نوتردام نصب خواهد شد. به گفته فیلیپ گورمن (Philippe Gourmain) کارشناس جنگلداری که روی پروژه نوتردام کار می‌کند، مرحله چوب‌بری عملیات بازسازی تا سال ۲۰۲۲ آغاز نخواهد شد. 

به گفته این کارشناس فرانسوی، برخی سنگ‌های کلیسا که ستون چوب‌بری‌ها بودند، در آتش‌سوزی آسیب دیدند و پیدا کردن سنگ‌های مشابه کار راحتی نیست.

آتشی مهیب ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۹۸) در کلیسای نوتردام پا گرفت و مناره و سقف آن را خراب کرد. داربست‌هایی هم که در آن زمان برای بازسازی مناره قدیمی این بنا برپا شده بود در آتش سوخته و درهم‌تنیده شدند. با گذشت یک سال از آتش‌سوزی کلیسای نوتردام، کار بازسازی این شاهکار معماری گوتیک با جداسازی داربست‌های آسیب‌دیده در آتش از ۲۰ خرداد آغاز شد.

آسوشیتدپرس نوشت،امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه پس از وقوع آتش‌سوزی سال گذشته وعده بازسازی این بنا ظرف مدت ۵ سال را داد. مسئولان نوتردام نیز امیدوارند درهای این کلیسا تا سال ۲۰۲۴، که پاریس قرار است میزبان مسابقات المپیک باشد، روی گردشگران باز شود.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار