gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم حقایق جالبی درباره گرینویچ بگوییم که شاید کمتر آنها را شنیده باشید.
کد خبر: ۳۸۳۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

شاید گرینویچ را تنها منطقه ای در لندن بدانید، جایی که تاریخ و میراث متفاوتی دارد، اما این منطقه درباره زمان چیزهایی بسیاری به ما می گوید. اما چرا اینگونه است؟ 

کوتاه درباره گرینویچ لندن

کوتاه درباره گرینویچ لندن

گرینویچ را بیشتر به دلیل ساعت جهانی (GMT) که مخفف Greenwich Mean Time است، می شناسند. دلیل این مسئله نیز به نصف النهار مبدا مربوط است. نصف النهار مبدا از رصدخانه سلطنتی گرینویچ در لندن عبور می کند و طول جغرافیایی آن صفر تعریف شده است. ساعت گرینویچ براساس موقعیت خورشید تنظیم می شود.

گرینویچ را می توان معادل ساعت هماهنگ جهانی (UTC) دانست با این تفاوت که ساعت گرینویچ بیشتر توسط مراکز وابسته به بریتانیا مانند نیروی دریایی سلطنتی و برخی کشورهای عربی، همچنین استرالیا، آفریقای جنوبی، هند و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد.

 حقایق جالب و خواندنی درباره گرینویچ

 حقایق جالب و خواندنی درباره گرینویچ

– گرینویچ در گذشته نام یک منطقه در لندن نبوده است. در حقیقت، در سال 1889 یک منطقه مسکونی به نام کنت و بخشی از لندن بوده است. در سال 1965، مناطق لندن دوباره تعریف شند و این منطقه عنوان خود را به دست آورد.

– گرینویچ یک هاب برای تاریخ و میراث دریانوردی به شمار می رود. در حقیقت گرینویچ خانه کالج سلطنتی نیروی دریایی است.

– پارک گرینویچ یک ایستگاه قطار دارد که تا اوایل قرن بیستم فعال بود. در سال 1917 این ایستگاه به دلیل تعداد کم مسافران بسته شد و می توانید به ایستگاه اصلی گرینویچ از طریق متروی لندن دسترسی پیدا کنید.

– باور کنید یا نه، گرینویچ جزو میراث جهانی یونسکو است.

گرینویچ لوکیشن فیلم های معروف هالیوود

گرینویچ لوکیشن فیلم های معروف هالیوود

– یکی از حقایق جالب درباره گرینویچ این است که این منطقه لوکیشین چندین فیلم هالیوودی بوده است. برای نمونه، ممکن است طرفداران مارول تعجب کنند اگر بدانند که صحنه های نبرد فیلم «ثور: دنیای تاریک» در این منطقه فیلمبرداری شده است. همچنین صحنه هایی از فیلم هایی مانند «دزدان دریایی کاراییب 4»، «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» و حتی فیلم «بازی پاتریوت» در این منطقه گرفته شده است. به خصوص فیلم آخر به قدری تعجب آور است که فکر می کنید آن را در واشنگتن دی سی فیلمبرداری کرده اند.

– گرینویچ حتی قصر سلطنتی مخصوص به خود را دارد! قصر پلسنتیا (Palace of Placentia) که با عنوان قصر گرینویچ نیز شناخته می شود، یک اقامتگاه سلطنتی انگلیسی بود که توسط هامفری، دوک گلاستر در سال 1443 ساخته شد. این قصر در گرینویچ در حاشیه رود تیمز در جنوب انگلستان قرار دارد.

– رصدخانه سلطنتی نیز در گرینویچ قرار دارد. این رصدخانه سایت مشهور جهانی است که به اندازه گیری زمان اختصاص داده شده و جایی است که اندازه گیری و استانداردسازی به اشتراک گذاشته می شود.

– یک تونل بزرگ وجود دارد که گرینویچ را به جزیره سگ ها (Isle of Dogs) متصل می کند. این تونل در زیر رود تیمز قرار دارد و طول آن بیش از 1200 فوت است. سالانه یک و نیم میلیون نفر از این تونل عبور می کنند.

– پارک گرینویچیکی از قدیمی ترین پارک ها در بریتانیاست. در واقع یک پارک سلطنتی است که در سال 1472 توسط یک تاجر خریداری شده است. استانداردهای آن تا به امروز تغییری نکرده است.

– البته که گرینویچ را با ورزشگاه او ۲ آرنا (The O2 Arena) نیز می شناسند. ورزشگاهی چند منظوره که در سال 2007 با ظرفیت 20 هزار نفری تاسیس شد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار