gardeshban.ir

در کاوش‌های سال جاری میلادی در ویرانه‌های قلعه تاریخی کادی در استان غربی شهر کوشاداسی ترکیه، اسکلت پنج انسان که دو نفر آن‌ها کودک بودند، کشف شده است.
کد خبر: ۴۰۳۷۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
کاوشگران ترکیه پس از بررسی‌های مختلف اعتقاد دارند که این اسکلت‌های مربوط به قرن سیزدهم میلادی است. لعه کدی که هشت کیلومتر با مرکز منطقه فاصله دارد و تاریخچه آن به 5000 سال پیش باز می‌گردد، در دوران باستان به «آنایا» معروف بود.

در این قلعه که با مسجد و ساختار کلیسایی خود در کنار هم، جلب توجه می‌کند؛ در سال جاری میلادی 5 اسکلت انسان که دو اسکلت آن‌ها متعلق به کودکان است، در حین حفاری‌ها، کشف شد. قلعه کادی که بر روی یک تپه ساخته شده بود، تا قرن 14 میلادی زندگی بی‌وقفه‌ای داشت و از این قلعه برای اهداف نظامی استفاده می‌شده است.

این در حالی است که بر اساس وضعیت و حالت دفن اسکلت‌های موجود در پنج مقبره، کاوشگران تشخیص دادند که آن‌ها از دین مسیحی هستند.

عبدالبری یلدوز، مدیر موزه باستان‌شناسی آیدین می‌گوید:  کار مردم‌شناسی بر روی مقبره‌ها ادامه دارد. ما فکر می‌کنیم که پس از متروک‌شدن کلیسا در قرن سیزدهم، دفن‌های زیادی در اینجا انجام شده است. از آن‌جا که زندگی از قرن 14 تا 20 در اینجا وجود نداشت، گورها سالم هستند. در واقع تمام اسکلت‌هایی که امسال پیدا کردیم نیز سالم هستند.

وی ادامه داد:  قط یک کودک دچار شکستگی جمجمه است. فکر می‌کنم این شکستگی ناشی از زمین خوردن باشد. از آنجا که این کلیسا یک مکان مقدس است، مردم می‌خواستند قبور خود را در نزدیکی کلیسا دفن کنند. در واقع این یک گورستان نیست، اما افراد با اهلیت مذهبی بالا در این‌جا دفن شده‌اند. این در حالی است که گردنبندها و دستبندهایی نیز با نقوش صلیبی در این مقبره‌ها پیدا شده‌اند.

از دیگر کشفیات در این قلعه می‌توان به گلدان‌های سفالی دوران سنگ‌شکن، تبرهای سنگی، مجسمه‌هایی از دوره هیتیت، سرامیک‌های لعاب‌دار قرن 12 و 13 میلادی، جواهرات، شمایل مقدس، قطعات کاشی با مهر و موم، آثار چاپی و رد پای حیوانات اشاره ‌کرد. تمامی این یافته‌ها در موزه باستان‌شناسی آیدین به نمایش گذاشته می‌شوند.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار