gardeshban.ir

باستان‌شناسان از کشف یک سازه غول‌پیکر متعلق به عصر یخبندان، واقع در kotenski-borshevo که از بقایای حداقل ۶۰ ماموت ساخته شده‌است خبر دادند. قطر این سازه ۵/۱۲ متر و در حدود ۲۵۰۰۰ سال پیش در اوج آخرین دوره یخبندان ساخته شده‌است؛ زمانی که جامعه انسانی شکارچی بودند. کشف اخیر باعث شد این بنا به عنوان یکی از کهن‌ترین ساخته‌های دست بشر باشد که بسیار متفاوت از بناهای ۲۲۰۰۰ سال پیش است.
کد خبر: ۴۱۲۴۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

باستان‌شناسان دانشگاه بردفورد منطقه بزرگ ماقبل تاریخ را در دیوارهای دورینگتون در نزدیکی استون هنج کشف کردند. محققان مجموعه‌ای از شفت‌های نوسنگی را یافتند که قدمت آنها به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. این مجموعه شفت‌ها به طول ۲ کیلومتر در اطراف دیوارهای دورینگتون و  وود هنج کشیده شده که دارای قطر ۱۰متر و عمق ۵ متر است. دانشمندان معتقدند از آن‌ها به عنوان راهنمایی برای هدایت نمازگزاران به سوی مقبره‌ها استفاده می‌شده است.

۱۰ کشف برتر باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

باستان‌شناسان صدها کالای مدفون شده در مقبره‌ای متعلق به یک شاهزاده از دودمان شیلا را واقع در شهر گیونگجو کشف کردند. این وسایل شامل یک تاج برنزی با روکش طلا، جعبه جواهرات طلایی، گوشواره و زیورآلات با روکش طلا و دستبند و چاقو از جنس نقره و صدها سنگ بازی باستانی بادوک است.

۱۰ کشف برتر باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

مصرشناسان حدود ۱۰۰ تابوت که برخی از آن‌ها حامل مومیایی هستند و همچنین ۴۰ مجسمه طلایی را  در گورستان سقاره کشف کردند. تابوت‌ها از جنس چوب بوده و سایر اشیاء نیز متعلق به اواخر دوره بطلمیوس است که از سال ۶۶۴ تا سال ۳۰ پیش از میلاد ادامه داشته‌است.
 
 باستان‌شناسان دانشگاه آریزونا یک فلات غول‌پیکر متعلق به دوران مایا را کشف کردند که به احتمال زیاد بزرگ‌ترین و کهن‌ترین کشف تاریخ مایا است. این بنا،با طول ۳۰۰,۱۴۰و  ارتفاع حدود ۹۱۵ تا ۱۵۲۵متر در آلگادا فنیکس قرار دارد.
 
گروهی از محققان دانشگاه Brown و دانشگاه Brandeis ویرانه‌های یک پایتخت گمشده مایا را در حیاط خانه یک دامدار مکزیکی یافتند. دانشیار مردم‌شناسی چارلز گلدن و زیست‌باستان‌شناس اندرو شرر بر این باورند این مکان که حال حاضر Lacanja Tzeltal نام دارد پایتخت پادشاهی ساکتزی بوده که در ایالت چایپاس واقع شده‌است.
 
 کشف قدیمی‌ترین مدرکی که به فناوری تولید الیاف اشاره دارد و از آن برای تولید پارچه استفاده می‌شده‌ خبرساز شد. این کشف شناخت ما از توانایی های ادراکی انسان‌های نئاندرتال در دوران پارینه سنگی را بیش‌تر می‌کند. بروس هاردی و همکارانش یک قطعه طناب به طول ۶میلیمتر که شامل سه‌ دسته نخ درهم تنیده شده و به ابزاری سنگی به طول ۶۰ میلیمتر چسبیده بود را کشف کردند.

۱۰ کشف برتر باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۰

باستان‌شناسان هنگام کاوش در چنگدو واقع در استان سیچوان،بیش از ۶۰۰۰ مقبره باستانی با قدمتی بالغ بر ۲۰۰۰ سال را کشف کردند. این قبرها مربوط به سلسله‌های مختلف است که در جریان انجام عملیات ساختمانی برای احداث پارک فناوری سیچوان یافت شدند. کاوش‌ها از سال ۲۰۱۵ آغاز و در نهایت نتایج اکتشافات توسط مؤسسه باستان‌شناسی چنگدو  اعلام شد.
 
 باستان‌شناسان مؤسسه UCL بقایای ساختمانی که احتمالاً «شیر سرخ» و متعلق به ملکه الیزابت در سال ۱۵۶۷ است را یافتند. شیر سرخ یک خانه تئاتر در مزرعه‌ای واقع در Aldgate و در نزدیکی Mile end بود. به نظر می‌رسد این اولین اقدام جدی برای تدارک دیدن یک خانه تئاتر در لندن است که برای نمایش‌های شکسپیر در سال ۱۵۹۰ در نظر گرفته شده بود.
 
میراث خبر نوشت،  برای مدتی طولانی در طی قرن‌ها بیش‌تر دانشمندان و مورخان با یکدیگر هم‌نظر بودند که در دوره انسان‌های اولیه مردان به شکار رفته و زنان در کنار هم جمع می‌شدند. در نهایت کشف اسکلت ۹۰۰۰ ساله که متعلق به یک زن شکارچی در کوه‌های آند بود موجب تغییر در نظر محققان شده‌است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار