gardeshban.ir

جایزه میرث اروپا نوسترا، شامل 24 بخش و جوایز مختلف می‌شود که هر سال به میراثی که به خوبی محافظت و بازسازی و ترمیم آن‌ها به درستی انجام شده، تعلق می‌گیرد و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۴۲۶۷۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰-1400 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

حال پروژه مرمت و بازسازی پل تاریخی پلاکا در اپیروس، موفق به دریافت یکی از این 24 جایزه میراث اروپا نوسترا شده که در سال 2021 میلادی برپا شده است.

در واقع پل پلاکا در سال 2015 میلادی به دلیل سیل ناگهانی که رخ داد، شکسته شد و به دلیل اهمیتی که در آثار فرهنگی جهان به خود اختصاص داده، به سرعت مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت.

پل پلاکا یکی از دستاوردهای شیرین حفاظتی در جامعه میراث فرهنگی جهان بوده که جایزه میراث اروپا در سال 2021 میلادی نتوانست به راحتی از کنار آن عبور کند و ترمیم این پل ارزشمند را نادیده بگیرد.

حال کشور یونان به دلیل دریافت این جایزه بزرگ، اهمیت حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی خود را دوچندان کرده و معتقد است که وجه تمایزی میان میراث فرهنگی و تاریخی این کشور با سایر میراث جهانی است که نباید آن را نادیده گرفت و هر روز برای نمایش این میراث غنی باید تلاش فراوانی کرد.

این رویداد که امسال به صورت آنلاین برگزار شد، رقابت را میان 30 کشور جهان قرار داد و با بررسی موضوعات و میراث فرهنگی مختلف توانست انتخاب‌های نهایی را انجام دهد و به دستاوردهای قابل قبولی دست پیدا کند.

این در حالی است که کارشناسان میراث فرهنگی و باستان‌شناسان بزرگ اروپا به عنوان داور در این رویداد حضور داشته و چندین هفته به صورت متوالی تمام میراث این 30 کشور اروپایی را بررسی نموده و فراز و نشیب‌های نگهداری و حفاظت از آن‌ها را نیز به ثبت رساندند. ایجاد تاثیرات متعدد ناشی از تغییرات آب و هوا بر روی این میراث غنی فرهنگی و تاریخی در کشورهای اروپایی از دیگر موضوعات مهم مورد بحث و بررسی در این رویداد مهم اروپا بود که نمی‌توان دستاوردهای آن را نادیده گرفت.
 

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار