gardeshban.ir

باستان‌شناسان ایتالیا موفق شدند مجسمه نیم‌تنه سنگ مرمر نخستین امپراطور روم باستان، آگوستوس، را کشف کنند که محققان بر اساس مدل موهای حاکم باستان و ویژگی‌های صورت آن را شناسایی کرده و بررسی‌های لازم را انجام دادند.
کد خبر: ۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰-1400 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
کارگران ساختمانی که در Isernia، شهری در جنوب مرکزی ایتالیا، مشغول بازسازی بودند که ناگهان یک پرتره از دست‌رفته یک حاکم باستان را کشف کردند؛ پرتره‌ای که شامل یک سر مرمر هوازد بود و آن روزهای امپراطوری در روم باستان را به نمایش درمی‌آورد.

محققان گمان می‌کنند که این شکل مرمر، آگوستوس را نشان می‌دهد که از سال 27 قبل از میلاد به عنوان نخستین امپراطور روم حکومت می‌کرد. در واقع آگوستوس، پسر خواننده ژولیوس سزار، تا زمان مرگش در 14 بعد از میلاد، بر دوره استعمار و رشد شاهنشاهی بسیار نظارت داشت.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط اداره باستان‌شناسی دولت محلی در فیس‌بوک منتشر شده است، علاوه بر بینی آسیب ‌دیده و از دست دادن بقیه بدن آن، سر نسبتا سالم مانده است.

به گزارش خبرگزاري ايتاليا ANSA، دانشمندان هنگام بازسازي ديوارهاي شهر تاريخي Isernia كه قسمت‌هايي از آن‌ها تحت روم سلطنتي ساخته شده بودند، این مجسمه سر را كشف كردند. همچنین دیوارها در حین کارهای قبلی حفاری فرو ریخته‌اند که تلاش‌ها برای بازسازی آن‌ها در یک شهر کوچک بحث‌برانگیز است.

سرپرست دورا کاتالانو و باستان شناس ماریا دیلتا کلمبو ، که هر دو نظارت بر پروژه جدید را بر عهده دارند، در گفتگو با isNews گفته‌اند که برخی از افراد محلی حمایت و حفاظت از دیوارهای تاریخی را با ستون‌های بتونی پیشنهاد داده‌اند؛ اما ما تاکید کردیم که راه‌حل عملی نیست، به این دلیل که شمع‌گذاری باعث از بین رفتن پایه دیوارها و هر گونه اثری از حضور باستان در منطقه می‌شود. در عوض، باستان‌شناسان که از 30 مارس کار خود را آغاز کردند، در تلاشند تا دیوارها را به گونه‌ای بازسازی کنند که ضمن حفظ میراث فرهنگی، یکپارچگی ساختاری آن‌ها تقویت شود.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار