gardeshban.ir

در این بخش از تهیه غذاها قصد داریم طرز تهیه کوفته شوربا رو آموزش بدیم. کوفته شوربا غذای محلی منطقه کردستان است.
کد خبر: ۴۳۲۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این بخش از تهیه غذاها قصد داریم طرز تهیه کوفته شوربا رو آموزش بدیم. کوفته شوربا غذای محلی منطقه کردستان است.


مواد لازم:


پیاز
2عدد
سبزی کوفته
500گرم
برنج
نصف لیوان
فلفل سیاه
به مقدارکافی
گوشت چرخ کرده
300گرم
لپه
نصف استکان کمتر
رب گوجه فرنگی
یک ونیم قاشق
آب
چندکاسه
آرد سفید
نصف لیوان
مرزه
به میزان لازم
کشمش
به میزان لازم
نمک و ادویه
به میزان لازم
زردچوبه
به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت:


در این بخش از تهیه غذاها قصد داریم طرز تهیه کوفته شوربا رو آموزش بدیم. کوفته شوربا غذای محلی منطقه کردستان هست و طرز تهیه و مواد اصلی آن تقریبا همانند کوفته تبریزی و کوفته برنجی می باشد. این غذا به دلیل مواد پرخاصیتی که در آن به کار برده میشود دارای اهمیت است و علاقه مندان زیادی دارد. با چند بار پختن کوفته به آشپز ماهری در زمینه کوفته درست کردن تبدیل خواهید شد در ادامه طرز تهیه این غذا رو ارائه میدیم این دستور برای ۴ نفر میباشد.

برای تهیه این غذا ابتدا باید ۲ عدد پیاز را خرد کرده و داخل یک قابلمه حاوی روغن سرخ کنیم تا تبدیل به پیاز داغ شود. نصف پیاز داغ را که آماده شد، کنار میگذاریم سپس مقدار خیلی کم مرزه خشک، فلفل و نمک به پیاز داغ داخل قابلمه اضافه میکنیم سپس کمی لپه را شسته و به آن اضافه میکنیم، هم میزنیم.

کوفته شوربا

یک قاشق رب گوجه فرنگی نیز اضافه میکنیم تا کمی با مواد سرخ شود. سپس چند کاسه کوچک آب اضافه میکنیم تا شروع به جوشیدن کند. بعد از این مرحله یک ظرف مناسب را برای درست کردن مایه کوفته انتخاب میکنیم سپس سبزی مخصوص کوفته را که شامل تره، ترخون، نعنا، شوید و مقدار کمی گشنیز هست را کاملا ریز ریز کرده و آماده میکنیم. البته می توان سبزی ریزشده بسته بندی مخصوص کوفته را از فروشگاه ها خریداری کرد و راحت تر کار را انجام داد. سبزی را داخل ظرف مناسب ریخته، به اندازه نصف لیوان برنج را چند دقیقه ای در آب خیسانده و به سبزی اضافه میکنیم.

کوفته شوربا

گوشت چرخ کرده را نیز اضافه میکنیم. ادویه، نمک و زردچوبه را به محتویات درون کاسه اضافه میکنیم. سپس آن ها را کاملا مخلوط کرده و ورز میدهیم به اندازه یک استکان آرد سفید نیز به مواد میزنیم و دوباره ورز میدهیم تا مایه کوفته حاضر شود. سپس هنگام گلوله گلوله کردن کوفته ها، چند عدد کشمش وسط آن قرار میدهیم.

کوفته شوربا

برای امتحان کردن کوفته ها، یکی را گلوله کرده چند دقیقه ای داخل موادی که در حال جوش است قرار میدهیم که ببینیم کوفته داخل آب شل و خراب میشه یا نه؟ اگر خراب شد به بقیه مایه کوفته مجددا مقداری آرد اضافه میکنیم. سپس دوباره ورز داده و کوفته ها را درست میکنیم و داخل آب شوربا قرار میدهیم تاپخته شوند. مقدار آب و لپه درون قابلمه باید از نصف بیشتر باشد. شعله گاز را تقریبا کم کرده و اجازه میدهیم تا کوفته ها در آب شوربا پخته شوند. بعد از آماده شدن آنها را در یک بشقاب سرو میکنیم نوش جان.

کوفته شوربا


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار