gardeshban.ir

باستان‌شناسان ترکیه اخیرا موزاییک کمیابی را کشف کرده‌اند که قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد باز می‌گردد و نکته جالب آن است که بر روی این موزاییک نوشته شده «شاد باشید و زندگی کنید».
کد خبر: ۴۴۲۸۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این قطعه منحصرا حفظ‌ شده دارای اسکلتی است که دراز کشیده، یک بطری نوشیدنی و یک تکه نان در دست دارد و در قسمت بالای سر این اسکلت جمله حکیمانه «شاد باشید و زندگی کنید» حک شده است.

این قطعه باستانی در استان حاتای، نزدیک مرز سوریه، هنگام ساخت سیستم تله‌کابین کشف شده است. بر اساس نظر باستان‌شناسان، اعتقاد بر این است که چنین موزاییک حکیمانه با توصیه جالبی که بر روی آن حک شده، برای تزئین اتاق ناهار خوری ویلای یک خانواده ثروتمند در شهر آنتیاک یونانی-رومی مورد استفاده قرار گرفته است.

شهر باستانی آنتیاک به‌عنوان مرکز اولیه مسیحیت شناخته می‌شود که در قرن چهارم قبل از میلاد تاسیس شد. شایعه شده، نخستین جایی است که پیروان عیسی مسیحی در آن نامیده می‌شوند. موزاییک‌های زیادی در انطاکیه کشف شده است، شهری که در دوره رومی اولیه سومین شهر بزرگ جهان (پس از روم و اسکندریه) بود.

بسیاری از افراد ثروتمند و با نفوذ در خانه‌های مجلل و تزئین شده در این منطقه زندگی می‌کردند و همین امر باعث شد تا این مکان به محلی برای کشف آثار با شکوه باستانی و میراث غنی فرهنگی که مشابه آن همین موزاییک کشف‌شده است، تبدیل شود.

با این حال، این تصویر یک اسکلت همراه با کلمات عاقلانه آن است که امروزه بینندگان را درگیر خود کرده است. با حقیقتی جاودانه، «نگران نباش، شاد باش» که به ما یاد می‌دهد از زندگی امروز لذت ببریم، زیرا فردا نامشخص است.

کشف موزاییک باستانی با شعار حک‌شده «شاد باشید و زندگی کنید» +تصاویر

کشف موزاییک باستانی با شعار حک‌شده «شاد باشید و زندگی کنید» +تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار