gardeshban.ir

اختلاف ساعت ایران و چین ۴:۳۰ است و این اختلاف زمانی در گوانجو چین و پکن نیز به همین مقدار بوده است.
کد خبر: ۴۴۴۹۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
چین یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان است که در خود کشور چین نیز اختلاف زمانی زیادی وجود دارد. کشور چین در حاشیه اقیانوس آرام واقع شده و در ۳۵ درجه‌ی شمالی و ۱۰۵ درجه‌ی شرقی قرار گرفته است. 

جنوبی‌ترین نقطه‌ی چین استان Hainan است و این منطقه با شمالی‌ترین نقطه‌ی چین اختلاف زمانی زیادی دارند. البته ساعت رسمی کشور چین ساعت پکن است و تمام نقاط چین از این ساعت پیروی می‌کنند. در نتیجه ساعت‌های مناطق دیگر غیررسمی هستند. در واقع تمامی سازمان‌ها، مدارس و کارخانه‌ها با ساعت رسمی پکن فعالیت خود را آغاز می‌کنند. 

براساس محاسبات و موقعیت جغرافیایی ایران و چین، شاهد اختلاف زمانی زیادی میان این دو کشور نیز هستیم. ساعت چین به وقت ایران ۴:۳۰ ساعت جلوتر است. البته این اختلاف زمانی در نیمه‌ی اول سال به ۳:۳۰ ساعت می‌رسد.
 
اختلاف ساعت ایران با چین

همانطور که می‌دانید چین یک منطقه زمانی رسمی است و با نام پکن‌تایم شناخته می‌شود. طبق این زمانبندی ساعت چین ۸ ساعت از ساعت جهانی جلوتر بوده و اختلاف ساعت چین با ایران در نیمه‌ی اول سال به ۳:۳۰ و در نیمه‌ی دوم سال به ۴:۳۰ ساعت می‌رسد. در نتیجه کشور چین ۴:۳۰ ساعت از ایران جلوتر است.

 اختلاف ساعت ایران با پکن و گوانجو چین

همانطور که اشاره کردیم اختلاف ساعت ایران و چین ۴:۳۰ است و این اختلاف زمانی در گوانجو چین و پکن نیز به همین مقدار بوده است. در نتیجه گوانجو چین نیز مانند پکن ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه از ساعت تهران جلوتر است.

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار