gardeshban.ir

تنوع غذا هاي عجيب و غريب در آلمان، کشوري که به پيشرفت صنعتي معروف است، مي ‌تواند براي هر کسي جالب باشد.
کد خبر: ۴۵۸۹۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰-1400 July 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
تنوع غذا هاي عجيب و غريب در آلمان، کشوري که به پيشرفت صنعتي معروف است، مي ‌تواند براي هر کسي جالب باشد. مردم اين کشور عادت دارند در فصل سرما حتما غذا هاي گرم بخورند. 

اين مردم براي غذا خوردن، بيش از هر چيز از کارد و چنگال استفاده مي ‌کنند و ميان وعده ها را بسيار مهم مي ‌دانند. 

آوف لاوف يا ماکاروني کاسترول غذايي آلماني بسيار خوشمزه است که با پاستا، مرغ، فلفل دلمه، قارچ، هويچ و هر سبزيجاتي مي‌توان درست کرد. 




مواد لازم کاسرول ماکاروني

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگي۳ قاشق غذا خوري
هويج متوسط۲ عدد
فلفل دلمه اي۲ عدد
پنير پيتزا۱۵۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
پياز متوسط۲ عدد
جعفري خرد شده۲۰۰ گرم
ماکاروني فرمي۲ پيمانه
زردچوبه۱ قاشق چاي خوري
نمک۱ قاشق چاي خوري
فلفل قرمزنصف قاشق چاي خوري
فلفل سفيديک چهارم قاشق چاي خوري
سير۲ حبه
روغن به ميزان لازم
مواد لازم براي سس سفيد
آرد۳ قاشق غذا خوري
خمير سير۲ حبه
کره۱۰۰ گرم
شير۱ پيمانه
فلفل سفيديک چهارم قاشق چاي خوري
نمک نصف قاشق چاي خوري

طرز تهيه کاسرول ماکاروني 

مرحله اول

براي تهيه کاسرول خوشمزه با ماکاروني در ابتداي کار، پياز را شسته و پوست مي کنيم. سپس آن را نگيني خرد مي کنيم. يک تابه را با کمي روغن روي حرارت قرار مي دهيم تا داغ شود. سپس پياز را به آن اضافه کرده و تفت مي دهيم.

مرحله دوم

کمي که تفت خورد، قارچ ها را شسته و اسلايسي برش زده و به آن اضافه مي‌ کنيم و تفت مي‌ دهيم. هويج را رنده کرده و به مواد اضافه مي‌ کنيم و کمي که تفت خورد به آن گوشت چرخ کرده و در انتها به آن فلفل دلمه‌اي را اضافه مي ‌کنيم. 

مرحله سوم

سپس به آن نمک و فلفل اضافه مي ‌کنيم. در يک تابه ديگر، رب را جداگانه با کمي روغن، تفت مي ‌دهيم و به مواد بالا اضافه مي ‌کنيم. خمير سير را نيز به مواد اضافه کرده و درب ظرف را مي‌ بنديم تا کمي بجوشد.

مرحله چهارم

در اين مرحله جعفري ساطوري شده را اضافه مي‌ کنيم. در ادامه ماکاروني را با مقداري آب، نمک و زردچوبه حدود ۴ تا ۵ دقيقه مي‌ جوشانيم و سپس آبکش مي‌ کنيم. در اين مرحله بايد سس سفيد را تهيه کنيم.

مرحله پنجم

براي اين کار، يک قابلمه کوچک برداشته و با کره روي حرارت قرار مي دهيم تا کره ذوب شود. آرد را الک کرده و کم کم به آن اضافه کرده و تفت مي دهيم. وقتي که خامي آرد گرفته شد شير را کم کم به آن اضافه مي کنيم.

مرحله ششم

سپس به صورت مدام هم مي زنيم تا غلظت آن مانند ماست شود. در ادامه ظرف مورد نظر را چرب مي ‌کنيم و کمي سس سفيد مي ‌ريزيم. روي آن پنير پيتزا و بعد ماکاروني آبکش شده و سپس مايه گوشتي مي ‌ريزيم.

مرحله هفتم

سپس به همين ترتيب ادامه مي ‌دهيم و تکرار مي ‌کنيم. فقط توجه داشت که در لايه آخر بيشتر پنير پيتزا بريزيم. ظرف مورد نظر را در فر با دماي ۱۸۰ درجه سانتي گراد و به مدت ۳۰ دقيقه قرار مي ‌دهيم. سپس حرارت بالا را روشن مي ‌کنيم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار