gardeshban.ir

اين خورش، يک خورش اصيل ايراني و جنوبي است که از ترکيب گوشت يا مرغ، لپه و سيب زميني و گوجه فرنگي تهيه مي شود.
کد خبر: ۴۵۸۹۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰-1400 July 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
اين خورش، يک خورش اصيل ايراني و جنوبي است که از ترکيب گوشت يا مرغ، لپه و سيب زميني و گوجه فرنگي تهيه مي شود. از آن جا که در شهر هاي جنوبي، سيب زميني را آلو مي نامند، نام اين خورش نيز از همان بوجود آمده است. اين خورش را مي توان در کنار ليمو ترش تازه و سبزي و برنج سفيد با کته سرو نمود.



مواد لازم براي ۴ نفر

گوشت گوسفندي يا مرغ ۴۰۰ گرم
پياز ۱ عدد بزرگ
سيب زميني ۲ عدد
لپه محلي يا نخود لپه نصف پيمانه
گوجه فرنگي ۳ عدد
رب گوجه فرنگي ۲ قاشق غذا خوري
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهيه خورش سيب زميني 

مرحله اول

براي تهيه طرز تهيه خورش سيب زميني يا آلو به روش بوشهري ابتدا گوشت را خرد مي کنيم. در ادامه يک قابلمه را بر مي داريم و با کمي روغن روي حرارت مي گذاريم تا روغن داغ شود. حالا پياز را شسته و پوست مي کنيم و به صورت نگيني خرد مي کنيم.

مرحله دوم

سپس در روغن داغ شده تفت مي دهيم تا سبک و طلايي شود. در ادامه تکه هاي گوشت را به پياز اضافه مي کنيم و تفت مي دهيم تا رنگ گوشت عوض شود. در ادامه لپه ها را به خوبي شسته و درون آبکش مي ريزيم تا آب اضافي شان خارج شود.

مرحله سوم

در اين مرحله لپه هاي آبکش شده را در روغن همراه با گوشت کمي تفت مي دهيم. سپس ادويه ها را اضافه کرده و تفت مي دهيم. در ادامه گوجه فرنگي ها را هم به صورت نگيني ريز خرد مي کنيم و به خوبي تفت مي دهيم.

مرحله چهارم

رب را هم اضافه کرده و تفت مي دهيم در آخر آب مي ريزيم و مي گذاريم با حرارت ملايم حدود ۲ ساعت تا گوشت ها کامل بپزد. حدود نيم ساعت قبل از اين که پخت کامل شود، سيب زميني ها را شسته و پوست مي کنيم و به صورت نگيني خرد مي کنيم.

مرحله پنجم

در اين مرحله در يک تابه جدا گانه با کمي روغن سرخ مي کنيم و به خورش اضافه مي کنيم. نمک را نيز اضافه مي کنيم. سپس با حرارت ملايم مي گذاريم تا خورش جا بيفتد. اين خورش را به سليقه خود با برنج سفيد يا کته سرو مي کنيم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار