gardeshban.ir

کارگران در حین حفاری پایه یک هتل جدید در آنتاکیا، ترکیه با یک موزاییک بسیار چشمگیر مواجه شدند؛ آن‌ها یک موزاییک باستانی به وسعت 9 هزار فوت مربع پیدا کردند که بزرگترین موزاییک دست‌نخورده‌ای‌ست که تا به حال حفاری شده است.
کد خبر: ۴۷۰۵۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
کف موزاییک در مدیترانه باستان و خاور نزدیک به وفور یافت می‌شد. در معابد، کلیساها و خانه‌های شخصی، موزاییک‌ها صحنه‌هایی از اساطیر را به تصویر می‌کشیدند یا نقوش هندسی را به رخ می‌کشیدند. توسعه دهندگان مدرن اغلب هنگام حفاری در مکان‌هایی مانند ایتالیا یا ترکیه با این کفپوش‌ها مواجه می‌شوند.

موزاییک آنتاکیا دارای طرح‌های هندسی و فیگوری پیچیده‌ای است که از هزاران تسری کوچک سنگی ساخته شده‌اند. محققان حدس می‌زنند که زمانی کف یک ساختمان عمومی بزرگ در انطاکیه باستان بوده است. در ترکیه مدرن، انطاکیه توسط سلوکوس اول نیکاتور، ژنرال اسکندر مقدونی تاسیس شد.
 
اسکندر سرزمین‌هایی را در شرق تا باختر (افغانستان امروزی) فتح کرد. هنگامی که او درگذشت، امپراتوری او بین ژنرال‌هایش تقسیم شد. سلوکوس برای بابل جنگید و بر اساس آن امپراتوری سلوکیان را تاسیس کرد. انطاکیه به‌عنوان یک مرکز تجاری شکوفا شد.

این شهر در دوره ایجاد موزاییک، مرکز درگیری بین امپراتوری‌ها بود. ساسانیان، خلافت راشدین و بیزانسی‌ها همگی در زمان‌های مختلف کنترل را در دست داشتند. این موزاییک مطمئنا در سال 526 پس از میلاد وجود داشته است، دوره حکومت بیزانس در این شهر. این تاریخ به این دلیل شناخته شده است که نخستین زمین‌لرزه از دو زمین لرزه‌ای بود که به وضوح موزاییک را متلاشی کرد. دومی دو سال بعد در سال 528 میلادی رخ داد. با وجود این نوسانات در کف، اکثریت قریب به اتفاق موزاییک دست‌نخورده است.

کشف کفپوش باستانی در زیر محوطه ساختمان هتل منجر به خلق منحصر به‌فرد «هتل موزه» نیز شده است. باستان‌شناسان با معماران کار کردند تا ساختمانی رفیع و مدرن طراحی کنند که نه تنها طبقه باستانی زیر آن را حفظ می‌کند، بلکه به میهمانان اجازه می‌دهد تا نگاهی به بخشی از تاریخ داشته باشند. موزه آنتاکیا تجربه منحصر به‌فردی را ارائه می‌دهد. در واقع قدیمی‌ترین موزاییک دست‌نخورده تنها جاذبه معروف هتل نیست، بلکه پنجره‌های ویژه آن امکان مشاهده سنت پیر، غار-کلیسای مجاور ساخته شده توسط صلیبیون را نیز فراهم می‌کند.

کشف بزرگترین موزاییک باستانی دست‌نخورده جهان در ترکیه

کشف بزرگترین موزاییک باستانی دست‌نخورده جهان در ترکیه

کشف بزرگترین موزاییک باستانی دست‌نخورده جهان در ترکیه


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار