gardeshban.ir

"زوراب پولولیکاشویلی" با رأی ۸۵ کشور از جمله حمایت ایران، دوباره به عنوان دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی انتخاب شد.
کد خبر: ۴۸۰۹۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰-1400 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیست‌وچهارمین اجلاس مجمع عمومی گردشگری سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) وابسته به سازمان ملل متحد با حضور هیأت‌هایی از ۱۳۵ کشور در مادرید اسپانیا در حال برگزاری است که در نتیجه رأی‌گیری در این اجلاس، زوراب پولولیکاشویلی برای یک دوره سه‌ساله دیگر به عنوان دبیرکل این سازمان انتخاب شد.

۸۵ کشور به پولولیکاشویلی رأی مثبت دادند و ۲۹ کشور رای مخالف داشتند. او برای این‌که در این مسؤولیت باقی بماند به دو سوم آرای اعضای شورای اجرایی نیاز داشت. این رأی‌گیری پس از آن‌که برخی کشورها درباره انتخابات برگزارشده در یکصدوسیزدهمین نشست شورای اجرایی این سازمان، ابهاماتی داشتند، در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی تکرار شد که نماینده ایران از انتخاب دوباره و ادامه دبیرکلی پولولیکاشویلی حمایت قاطع کرد. پیش‌تر کارشناسان این سازمان گفته بودند: پولولیکاشویلی اگر بخواهد برای دومین دوره  نامزد شود، به حمایت ایران و سایر اعضای شورای اجرایی نیاز دارد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران به منظور شرکت در این نشست، به مادرید سفر کرده و دیدارهایی را با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری برای جلب حمایت این سازمان در اجرای پروژه‌های «نوسده» و برگزاری اجلاس گردشگری شهری در تهران به جای گردشگری روستایی داشته است.

"پولولیکاشویلی" دوباره دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی شد

زوراب پولولیکاشویلی، سیاستمدار و دیپلمات گرجستانی است که از سال ۲۰۱۷ به عنوان دبیرکل سازمان جهانی گردشگری فعالیت دارد. او تا سال ۲۰۲۵ در این سمت مسؤولیت خواهد داشت.  

او علاوه‌بر این‌که وزیر اقتصاد گرجستان بوده، ‌ سفیر این کشور در اسپانیا، مراکش، الجزیره و آندورا نیز بوده است.

پولولیکاشویلی نخستین بار سال ۲۰۱۸ به ایران سفر کرد، در شرایطی که چند ماه پیش از آن، آمریکا یک‌جانبه از برجام خارج شده بود، تحریم‌ها را برگرداند، تهدیدها را بیشتر کرد و بازار گردشگری ایران را نیز تحت تاثیر قرار داد. در آن دوره، گردشگران بسیاری از کشورها به خاطر شایعه‌های آغاز جنگ،  سفر به ایران را به تعویق انداختند و یا کامل لغو کردند. سفر دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در آن مقطع زمانی، در کمرنگ کردن شائبه ناامن بودن و احتمال آغاز جنگ در ایران نقش مثبت داشت.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار