gardeshban.ir

استاندار یزد از صنعت گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌ های اصلی توسعه استان یادکرد و گفت: برای تحقق آن بیش از هر زمانی به همکاری تمامی بخش‌ها نیاز است.
کد خبر: ۴۸۱۲۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰-1400 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهران فاطمی در نشست شورای توسعه گردشگری استان افزود: تمامی اعضای کارگروه‌ها، کمیته‌ها و مجموعه‌هایی که در حوزه گردشگری کار می‌کنند، باید تلفیق و ذیل موضوع هایی که مورد بحث قرار گرفت به صورت یک‌جا همه این مباحث در کمیته تخصصی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست برگزار شد تا هم افزایی اتفاق بیفتد و شروعی برای تمامی اقدام هایی باشد که قرار است ، صورت گیرد، کلیات و سرفصل‌های آن تدوین تا بتوان به فعالیت های مرتبط با آن بپردازیم ،ادامه داد: این شورا باید به صورت ماهانه برگزار شود و اگر بیشتر از آن طول بکشد هیچ فایده‌ای ندارد.

استاندار یزد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که در این نشست به عنوان اولویت بسیار مهم مطرح شد، بحث حمل و نقل و زیرساخت‌های مرتبط با آن است و در حوزه پرواز مباحثی مطرح شد باید از طریق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد مورد پیگیری قرار گیرد و نتیجه به صورت جمع‌بندی شده در نشست آینده ارایه شود.

استاندار یزد افزود: مساله  امنیت بافت تاریخی هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اقدام لازم برای تامین امنیت کامل بافت کهن انجام شود و پیوست فرهنگی یکی دیگر از مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ضروری است کمیته تخصصی مرتبط با مباحث فرهنگی ذیل این شورا ایجاد شود.

به گفته فاطمی بحث گردشگری نباید تنها در یزد متمرکز شود، علاوه بر اینکه تمرکز زیادی نسبت به یزد به عنوان مرکز استان وجود دارد باید به صورت ویژه ظرفیت تمامی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد، حتی در هر نشست شورا مدیران یکی از شهرستان ها حضور یابند و بخشی از جلسه موضوع به آن شهرستان اختصاص پیدا کند.

همچنین رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: یزد یکی از مهمترین استان‌های کشور در حوزه صنعت گردشگری شناخته می‌شود ، باید توجه ویژه‌ به مسایل پرواز ، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای آن صورت گیرد، زیرا بخش خصوصی برای مشارکت در حوزه خرید لکوموتیو و فعالیت در این عرصه تمایل دارد، باید زمینه لازم برای این منظور فراهم شود.

محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به اینکه مسایل حوزه گردشگری از پراکندگی بسیاری برخوردار است، افزود: این مساله به تشکیل کمیته‌های تخصصی و ارایه جمع بندی کمیته‌ها در این نشست نیاز دارد، یزد ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است و استفاده درست از این ظرفیت‌ها زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر آن به شمار می‌آید.

همچنین رییس مجمع نمایندگان یزد در مجلس یازدهم با بیان اینکه امنیت خواسته اصلی ساکنان بافت تاریخی مرکز استان است ،گفت: توسعه گردشگری بدون توجه به ایمن‌سازی امکان‌پذیر نیست و تشکیل این شورا در راستای توجه بیشتر به بحث گردشگری بسیار خوب است.

محمد صالح جوکار افزود: یزد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و تا سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت‌های عمرانی مرتبط با حوزه گردشگری سیر صعودی داشت، پس از آن سیر نزولی به خود گرفت.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی ، حدود ۶ هزار اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی و یک‌هزار و ۹۰۰ اثر ثبت ملی دارد.

یزد با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و از آن با عنوان شهر بادگیرها، کار ، کاریز ، دارالعباده، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب یاد می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار