gardeshban.ir

شورای راهبردی جدیدی برای مجموعه سعدآباد تشکیل شد. اعضای این شورا ترکیبی از کارگردان تلویزیون، ‌فعال سیاسی با سابقه تاریخ‌پژوهی، یکی از معاونان صدا و سیما، رییس یکی از دانشکده‌های صدا و سیما، مدیر موزه دفاع مقدس و دو معاون سابق میراث فرهنگی هستند.
کد خبر: ۴۸۷۴۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :


مدیریت سعدآباد از روز پنج‌شنبه، ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ به وحید رحمتی سپرده شده که در سوابق او، مدیریت موزه‌های جمعیت هلال احمر و مدیریت روابط‌عمومی سازمان بنادر و  دریانوردی دیده می‌شود. حالا علی دارابی ـ‌ قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در حکمی که به تازگی صادر کرده از تشکیل شورای راهبردی برای این مجموعه تاریخی فرهنگری خبر داده و اعضای آن را هم منصوب کرده است. سعدآباد پیش‌تر شورای راهبردی نداشته و به عنوان مجموعه ملی مطابق با آیین‌نامه اجرایی ماده ۵ قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به صورت هیأت امنایی اداره شود.

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرده است، محمدحسن طالبیان ـ معاون پیشین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشیار گروه مرمت دانشگاه تهران ـ، محسن شاکری‌نژاد ـ رییس دانشکده ارتباطات و رسانه و فارغ‌التحصیل دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ـ، علی بخشی‌زاده ـ معاون صدای سازمان صدا و سیما و دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبایی ـ، علی‌اصغر جعفری ـ مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدرس دانشگاه ـ، عباس سلیمی نمین ـ رییس مرکز مطالعات تدوین تاریخ معاصر، پژوهشگر و مورخ ـ، محمدرضا ورزی ـ کارگردان و تاریخ‌پژوه عصر پهلوی ـ و محمدحسن محبعلی ـ معاون اسبق میراث‌فرهنگی و دارای مدرک ارشد معماری ـ با حکم دارابی به‌عنوان اعضای شورای راهبردی مجموعه تاریخی‌فرهنگی سعدآباد منصوب شده‌اند.  

علی دارابی در این حکم تاکید کرده که اعتلای عملکرد موزه بر پایه خرد جمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فکری و علمی صاحب‌نظران، ارتقاء و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و نیز ترویج و اشاعه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بخشی از ماموریت اعضای شورای راهبردی مجموعه تاریخی‌فرهنگی سعدآباد است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار