gardeshban.ir

رزرو هتل در مشهد در ایام کرونا ضربه بزرگی به جان هتل ها زد، ویروس کرونا موضوعی است که این روزها تمام جهان را درگیر کرده است، نگرانی از انتقال و ابتلا به آن را می توان همه جا دید.
کد خبر: ۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
مقابله با کرونا در هتل های مشهد

رزرو هتل در مشهد در ایام کرونا ضربه بزرگی به جان هتل ها زد، ویروس کرونا موضوعی است که این روزها تمام جهان را درگیر کرده است، نگرانی از انتقال و ابتلا به آن را می توان همه جا دید. 

هتل ها این نگرانی تاثیر خود را روی بخش های مختلف زندگی، از جمله ارتباطات، کسب و کار، فعالیت های تجاری و تفریحی گردشگری و … نشان داده است. 

به این منظور دستورات ضد کرونایی برای مشاغل مختلف تعریف شده است. اقدامات مقابله با کرونا در هتل های مشهد نیز یکی از آنهاست.

صنعت گردشگری و در کنار آن هتلداری، یکی از مشاغلی است با کاهش تعداد سفرها لطمه جدی از کووید-۱۹ دیده است. هتل ها و هتل آپارتمان های شهر مشهد به عنوان یک شهر گردشگر پذیر با دارا بودن نیمی از کل هتل های کشور، ضررهای مالی زیادی از این مسئله دیده اند.

وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تعیین کرده است که هتل های مشهد و سایر شهرها با رعایت آنها مجوز بهداشت دریافت کرده و قادر به پذیرش مسافرند. در این خصوص سامانه ثبت نام اصناف و صنایع شروع به فعالیت کرده است.

اولین قدم در مقابله به کرونا در هتل های مشهد

سازمان بهداشت دستورالعمل های مشخصی را برای ضد عفونی و تمیز کردن اتاق های هتل ها صادر کرده است. این دستورات در شرایط کرونایی با قوانین تازه ای همراه شده است. کلاس های آموزشی زیادی در این خصوص برگزار شده است تا مدیران و پرسنل هتل های مشهد آگاهی کامل به مسائل ایمنی و بهداشتی ضد کرونایی پیدا کنند. رعایت مسائل مطرح شده در این کلاس ها نقش بسزایی در حفظ سلامت پرسنل هتل ها و مسافران داشته است.  

اقدامات هتل های مشهد

فعالیت های تدارک دیده شده برای مقابله با کرونا در هتل ها در چندین بخش تقسیم بندی شده است که با رعایت کامل می توان تا حد زیادی از انتشار این بیماری جلوگیری کرد.

مقابله با کرونا از ورودی هتل

می توان اولین اقدام برای مقابله با کرونا در هتل ها را در ابتدای ورودی آنها در نظر گرفت، به این صورت که تماس مسافرین با در ورودی به را به حداقل رساند. درهای برقی یا اختصاص یکی از پرسنل جهت باز و بسته کردن در برای مهمان ها یک اقدام ضروری در این زمینه است.

تدارک یک میز در مقابل در ورودی و قرار دادن مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک جهت استفاده مسافرین و پرسنل توسط اغلب هتل های مشهد پیاده شده است. ممانعت از ورود افراد مشکوک به بیماری کرونا به هتل در دستور کار هتل های مشهد قرار گرفته است.   

اقدامات ضد کرونایی کارکنان و پرسنل

آموزش کارکنان و آشنایی با روش های مقابله با کرونا در هتل های مشهد.

کارکنان بخش های مختلف از جمله پذیرش، موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند.

عدم دریافت پول نقد توسط پذیرش و توصیه به مسافران برای پرداخت هزینه ها از طریق کارت بانکی و نرم افزارهای تلفن همراه.

اقدامات بهداشتی در قسمت های مختلف هتل

قرار دادن ضد عفونی کننده روی میز پذیرش برای ضد عفونی کردن کارت بانکی و دست ها.

ضد عفونی کردن مرتب دستگیره ها، میز و صندلی ها، نرده ها، شستشوی مرتب ملافه ها با مواد گندزدای قوی تر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قرار دادن دستمال یکبار مصرف و الکل در آسانسور ها و توصیه به مهمان برای استفاده تک نفره از آسانسور.

قرار دادن وسایل یکبار مصرف در اتاق ها به جای لوازم و ظروف شیشه ای، برای اینکه احتمال گسترش ویروس به حداقل برسد.

الزام رعایت فاصله بیشتر بین مهمانان در رستوران و کافی شاپ ها و عدم استفاده کامل از ظرفیت این بخش های هتل ها نیز یک اقدام ضد کرونایی موثر محسوب می شود.

توصیه به تعطیل کردن بوفه به منظور کاهش تماس افراد با وسایل و ظروف مشترک.

از دیگر دستورالعمل های ارائه شده به منظور مقابله با کرونا در هتل ها، تعطیل کردن بخش های عمومی مثل سالن بدنسازی، استخر و جکوزی است.

معرفی هتل های دارای مجوز بهداشت برای پذیرش مسافر

پس از اجرایی کردن تمامی دستورالعمل ها و بازدیدهای صورت گرفته توسط سازمان بهداشت، هتل های مشهد مجوز بازگشایی و پذیرش مسافر را خواهند داشت. مدیران هتل باید مراتب بازگشایی را با مراجع زیربط هماهنگ کرده و تحت نظارت اقدام به این کار کنند. در ادامه لیستی از برخی هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد جمع آوری شده است که اقدامات مقابله با کرونا در آن رعایت شده و مجوز پذیرش مسافر را دریافت کرده اند:

هتل درویشی
هتل سی نور
هتل هما ۲
هتل قصر
هتل پرستاره
هتل آپارتمان آرین
هتل آپارتمان آلتون
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار