gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به احیا و بازسازی تعدادی از خانه‌های تاریخی در این شهر گفت: رویدادمحوری یکی از راهکارهای معرفی این خانه‌های تاریخی برای رونق هر چه بیشتر است.
کد خبر: ۵۰۶۹۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
امیر کرم‌زاده روز سه شنبه به رسانه ها افزود: یکی از راه‌های معرفی هر چه بیشتر خانه‌های تاریخی احیا شده برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری است.

وی گفت: رویداد محوری می‌تواند نقش مؤثری در استقبال هر چه بیشتر گردشگران از خانه‌های تاریخی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به بازدید خود از بافت تاریخی شهر سمنان و دیدار با مؤثران و فعالان گردشگری و کسبه بازار تاریخی سمنان، پیشنهاد راه‌اندازی مجمع خیرین میراث‌فرهنگی استان را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان سمنان ظرفیت ایجاد مجمع خیرین میراث‌فرهنگی را دارد، یادآور شد: فقط با اعتبارات دولتی نمی‌توان نسبت به مرمت و حفاظت از آثار تاریخی اقدام کرد.

کرم زاده بیان کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد، دوستداران میراث‌فرهنگی و فعالان گردشگری مردمی می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

وی بر اجرای ضوابط احیای بناهای تاریخی تاکید و اضافه کرد: دولت برای بناهای تاریخی که مرمت و احیا می‌شوند، حمایت‌هایی در نظر گرفته است و از جمله این حمایت‌ها، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تا ٧٠ درصد هزینه‌ها، معافیت این خانه‌ها از عوارض شهرداری به ویژه تأمین پارکینگ است.

کرم‌زاده با تاکید بر اینکه حمایت از تاسیسات گردشگری زمینه‌ساز  رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در این بخش خواهد شد، ادامه داد: هزینه خدمات خانه‌های تاریخی مرمت شده نیز باید استانداردسازی شود و به روز باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد: این اداره کل در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و از فعالان این عرصه حمایت می‌شود.

نخستین سفر شهرستانی مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سمنان، و  فعالان گردشگری با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از امامزاده یحیی(ع) سمنان، عمارت تاریخی ترنج، هتل سنتی اسفنجان، بافت تاریخی، بازار و موزه گرمابه پهنه سمنان، مساجد جامع و امام سمنان، هتل گوت که مال و مجتمع گردشگری ققنوس بود.

 
 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار