gardeshban.ir

مافين انگليسي بر خلاف اسمش (مافين) که معمولا به شيريني گفته ميشود، نانهاي کوچکي هستند که بدون نياز به فر پخته ميشوند.
کد خبر: ۵۰۷۶۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 21
گردشبان (gardeshban.ir) :


مافين انگليسي بر خلاف اسمش (مافين) که معمولا به شيريني گفته ميشود، نانهاي کوچکي هستند که بدون نياز به فر پخته ميشوند و روش تهيه آساني دارند و به روش هاي مختلف، هم براي صبحانه و عصرانه به همراه مارمالاد و مربا و عسل، و هم به صورت پيش غذا به همراه سس هاي مختلف سرو ميشوند. و به مدت 2 تا 3 ماه هم در نايلوني که جريان هوا نداشته باشد و در فريزر، قابل نگهداري مي باشد. 

چي لازم دارم: 

آب گرم يک پيمانه شير گرم يک پيمانه شکر دو قاشق مرباخوري کره ذوب شده يک چهارم پيمانه خمير مايه هفت گرم آرد شش پيمانه نمک يک قاشق چايخوري آرد ذرت(آرد زرد رنگ که با نشاسته ذرت فرق ميکند) به ميزان لازم 

چه جوري درست ميشه: 

ابتدا در کاسه اي، خمير مايه و شکر را به آب اضافه کرده و بدون هم زدن، کاسه را در جاي نسبتاً گرمي به مدت 10 دقيقه قرار ميدهيم تا خمير مايه فعال شود شير را گرم کرده (ولرم باشد) و در کاسه بزرگتري ريخته و مخلوط خمير مايه و کره ذوب شده را هم اضافه ميکنيم. مواد را با هم مخلوط ميکنيم. سه پيمانه آرد را نيز اضافه کرده و هم ميزنيم. 

نمک را ميريزيم.و بقيه آرد را، تا خميري نرم به دست آيد. روي ظرف را پوشانده و در جاي گرمي به مدت 1 تا 2 ساعت قرار ميدهيم تا حجم خمير دوبرابر شود.

من از فر گرم استفاده کردم. سطح کار را آرد پاشي کرده و خمير را به کمک وردنه به قطر 1 تا 1/5 سانت باز ميکنيم و با قالب گرد، قالب ميزنيم. و يا گلوله هاي 50 گرمي از خمير را به کمک دست گرد کرده و کمي پخش ميکنيم.

روي کاغذ روغني آرد ذرت مي پاشيم. نان ها را روي کاغذ ميچينيم.و روي هر خمير نان نيز آرد ذرت ميپاشيم. و اجازه ميدهيم 30 دقيقه ديگر خمير استراحت کند. تابه را روي حرارت ملايم قرار ميدهيم تا گرم شود. کمي کف تابه را با کره چرب ميکنيم. نان ها را کف تابه ميچينيم.

بعد از دقايقي خمير ها پف ميکنند. يک طرف نان که برشته شد و وقتي با نوک انگشتتان ضربه ميزنيد و صداي پوکي دارد،آماده برگرداندن مي باشد. 

وقتي طرف ديگر هم برشته شد، نانها را روي توري چيده تا خنک شوند در اين مرحله مافين انگليسي قابل سرو مي باشد. ولي براي اينکه خمير اختمالي بين هر مافين کاملا پخته شود، در همه رسپي هاي اين مافين آمده که ميتوانيد هر نان را از وسط دو قسمت کنيد و در تستر قرار دهيد تا برشته تر شود. ( من بعد از خنک شدن،هر مافين رو دو قسمت کردم و تست کردم. ) طعم بسيار خوشايندي دارد و به هر روشي که سرو کنيد، از خوشمزه بودن اين نان يا مافين لذت خواهيد برد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار