gardeshban.ir

در این مطلب شما را با حمام ابوالمعالی یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این حمام تاریخی و دیدنی بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۵۱۲۲۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان زیبای یزد دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری می باشد. شهر یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان است و حمام ابوالمعالی شهرستان یزد یکی از آثار تاریخی و دیدنی این شهر می باشد.

حمام ابوالمعالی؛ جاذبه تاریخی و دیدنی یزد + عکس

حمام ابوالمعالی در محله قدیمی فهادان و در قلب بافت تاریخی یزد و رو به روی بنای تاریخی زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام و کنار مسجد چهل محراب قرار گرفته است. قدمت بنای ابوالمعالی به دوران قاجاریه باز می گردد. این اثر در تاریخ 4 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2047 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.



ساختمان حمام ابوالمعالی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم وسرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرمخانه و… نمونه کاملی از معماری دوره قاجاریه است. حمام ابوالمعالی با مصالحی نظیر آجر، ریگ، گچ و ساروج ساخته شده و تزیینات به‌کار رفته در سقف آن زیبایی و اصالت خاصی دارد.

این حمام با توجه به قدمت و زیبایی معماریش جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همه این زیبایی ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشای حمام تاریخی ابوالمعالی یزد وقت بگذرانند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل فرهنگ یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل فرهنگ برای خود بسازند.

این ساختمان از سال 1386 به عنوان یکی از زیبا ترین رستوران های سنتی در شهر یزد فعالیت خود را آغاز کرده است و با داشتن کادر مجرب انواع غذاهای یزدی، ایرانی، فرنگی را سرو می کند.این حمام در حال حاضر به رستوران مهر تبدیل شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار