gardeshban.ir

گزارش/
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صدور دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مسائل و مشکلات طرح گردشگری و اجرایی شدن این طرح خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۶۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
دستور ویژه رئیس جمهور برای اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده/ ضرغامی: به زودی طرح نهایی را آماده می‌کنیم


عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جزیره آشوراده یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر در کشور است که با مساحت 700 هکتاری آماده ایجاد تأسیسات مختلف به ویژه در حوزه گردشگری است.

وی گفت: متأسفانه طرح گردشگری آشوراده در گیرودار نظام‌های اداری و شوراهایی که هرکدام گوشه‌ای از مسئولیت را دارند و حرف‌هایی هم از جانب خود می‌زنند، گرفتار شده و نتیجه‌اش این است که کاری در این جزیره انجام نمی‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حضور رئیس جمهور در این جزیره و جلسه‌ای که برای رفع مشکلات طرح گردشگری جزیره آشوراده برگزار شد، بیان داشت: برخی از مسائلی که گفته می‌شود ممکن است در جای خود نکته مثبتی داشته باشد اما سرجمع آنها منجر به معطلی این امکان عظیم و خدادادی شده است.

ضرغامی با اشاره به دستور اکید رئیس جمهور برای اجرای طرح گردشگری آشوراده گفت: این طرح در 22 هکتاری که در اختیار ما قرار داده شده است اجرا می‌شود. طرح مقدماتی تهیه شده و جانمایی‌ خدمات و سرویس‌های مختلف گردشگری نیز در آن انجام شده است.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی درباره برخی مجوزها بود که رئیس جمهور دستور اکید دادند که هیچ کدام از این‌ها نباید مانع اجرای طرح گردشگری آشوراده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: این جزیره و ساحل آن زیباست و طبیعت فوق العاده‌ای دارد و باید طرح نهایی را با توجه به دستور رئیس جمهور به زودی آماده و اعلام کنیم.

وی گفت: طبق قوانین قبلی امکان اقامت افرادی که از جزیره بازدید می‌کنند وجود نداشت اما هیچ دلیلی وجود ندارد که این اجازه را به مردم ندهیم.

ضرغامی اظهار داشت: مانعی برای اجرای طرح نیست اما بعضا در کشاکش نظام اختاپوسی اداری گرفتار می‌شویم که باید واقعا زیر میز این روابط ناکارآمد زد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار