gardeshban.ir

توسعه هتل‌ها در متاورس فقط یک موضوع در زمان است. به زودی متاورس مانند یک وب سایت، یک بروشور PDF، یک کاتالوگ یا یک آگهی گوگل عادی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۵۵۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
همانطور که بهترین وب‌سایت‌های هتل هیچ چیزی را بدون عکس‌های حرفه‌ای با کیفیت بالا ارائه نمی‌دهند (برخلاف عکسی که مسئول پذیرش با دوربین موبایل خود می‌سازد)، تعداد مشخصی از پیش‌نیازهای حرفه‌ای برای حضور یک هتل در متاورس مشخص شده است. 

آواتارهای هتل: 

اهمیت هوش مصنوعی اختصاص داده شده به مهمان‌نوازی تا صعود آواتارهای هتل شما، سنگ بنای تجربه هتل متاورس شما خواهد بود و هر روز هزاران تعامل شخصی را مدیریت می‌کند. 

از جمله موارد دیگری که آواتار هتل شما به آن نیاز دارد: 

دسترسی به APIها برای فعال کردن اجرای وظایفی مانند شناسایی مهمان وفادار، پیشنهاد فعالیت‌ها، انجام بررسی آنلاین…

هوش محاوره‌ای قوی که پاسخ‌های آواتار شما را تحریک می‌کند. 

آواتارها به طور همزمان در چندین جهان (متا فیسبوک)، جهان‌بازی، جهان‌گردشگری، نقشه‌های گوگل و غیره در دسترس خواهند بود. 

تاثیر Metaverse در مهمان‌نوازی: 

از چت‌ربات هتل تا آواتار هتل

آواتارها بر اساس انباشت تجربه و مکالمات چت ربات‌های امروزی خواهند بود. 

توجه داشته باشید که ما در مورد ربات‌های چت هوش مصنوعی نسل سوم برای هتل‌هایی مانند Velma صحبت می‌کنیم که بر اساس یک NLU خاص (درک زبان طبیعی) اختصاص داده شده به مهمان‌نوازی مرتبط با داده‌های ساختاریافته و یک تیم مجرب برای نظارت بر یادگیری ماشینی است. 

متاورس همه چیز در مورد تجربه واقع‌گرایانه و همه جانبه است، بنابراین آواتارها باید عبارات واقعی، حرکات، همگام‌سازی لب (برای همگام‌سازی با گفتار)، احساسات و غیره را توسعه دهند. 

هوش مصنوعی صوتی نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد و باید برای تشخیص انواع صداها و لهجه‌ها پیشرفت کرد. 

داده‌های ساختاری در صنعت هتلداری

ساختار داده: شما اطلاعات را در Metaverse جستجو نمی‎‌کنید، بلکه با آن تعامل دارید! در متاورس شما صفحه نمایشی برای جستجوی محتوا ندارید، باید از طریق یک دستیار به نام آواتار هتل با آن ارتباط برقرار کنید. یک هتل در حال حاضر به حدود ۲۰۰۰ نقطه داده نیاز دارد تا درخواست‌های مکرر در مورد ملک را پوشش دهد، مانند دمای استخر، قیمت پرستار کودک، ارتفاع پارکینگ یا محل ایستگاه شارژ ماشین برقی و غیره. هتل‌ها باید ساختار داده‌ها را بهبود بخشند، زیرا حتی امروزه اکثر پذیرش‌ها قادر به پاسخگویی به همه چیز نیستند و برخی از این اطلاعات از طریق Booking. com، Expedia و غیره آسان‌تر است. به عبارت دیگر، OTAها برای کسب اطلاعاتی که هتل‌ها دارند با هتل‌ها رقابت می‌کنند. به صورت رایگان به آن‌ها داده شده است و آن‌ها در سیستم‌های خود ندارند. غم‌انگیز اما واقعی هتل‌ها باید از خواب بیدار شوند و از هم‌اکنون بهره‌برداری از هوش مصنوعی و داده‌های ساخت‌یافته را شروع کنند، زیرا الگوریتم‌های موتور جستجو مانندBERT وGoogle قبلاً به داده‌های ساختاریافته در نتایج جستجو پاداش می‌دهند. اهمیت هوش مصنوعی و ساختار داده چالش‌های امروزی هستند که تنها با متاورس در مهمان‌نوازی رشد خواهند کرد. 

آینده فناوری: PMS و هتل‌ها در Metaverse

ویژگی‌های PMS (سیستم مدیریت دارایی) که باید در پیکربندی Metaverse وجود داشته باشد چیست؟ همانطور که دیدیم، هتل‌ها باید مجموعه‌ای کاملاً جدید از محصولات و خدمات را مدیریت کنند. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که اینها به طور مداوم تکامل پیدا کنند. بیایید مستقیماً به این نتیجه برسیم و آن این است که PMS آینده باید ابری باز و کاملاً انعطاف‌پذیر باشد، یعنی بر روی رک‌های مستقل (microservices) مبتنی بر APIهای باز ساخته شود. اگر چنین نشد، بهتر است از خود دوری کنید، زیرا هر تغییر کوچکی دشوار، زمان‌بر و احتمالاً هزینه زیادی خواهد داشت. 

از موتور رزرو تا تجارت الکترونیک

موتورهای رزرو همانطور که ما می‌شناسیم باید با چندین چالش روبرو شوند. این دیگر در مورد فروش اتاق‌ها، آنقدر که ممکن است پیچیده باشد، نخواهد بود، بلکه در مورد فروش محصولات، مدیریت NFT (توکن غیر قابل تعویض)، فروش خدمات، فروش اشتراک و البته اجاره تعداد بی‌نهایت اتاق مجازی است. 

موتورهای رزرو، اگر هنوز بتوانیم آن‌ها را چنین بنامیم، باید در آینده تحولات عظیمی ایجاد کنند تا با تکامل سیستم‌های تجارت الکترونیک فعلی مطابقت داشته باشند. 

با این نرخ، می‌توان پیش‌بینی کرد که برخی از هتل‌ها در متاورس بیشتر از دنیای واقعی فروش خواهند داشت. 

هتل‌ها در CRM

متاورس و دانش عمیق مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند متحد قدرتمندی برای هتل‌ها باشد. این سوخت برای بازاریابی موفق هتل، ارزیابی هتل‌ها برای دستیابی به عملیات سودآور از طریق بازاریابی هدفمند زیاد و روابط عمیق‌تر با مهمانان، گروه‌ها و مشتریان شرکتی است. 

قبل از اینکه به سراغ دانش عمیق مشتری بروید، اولین قدم کسب اطلاعات است. امروزه بسیاری از هتل‌ها هنوز CRM مناسبی ندارند. 

مرحله دوم: CRM خود را به تمام منابع اطلاعاتی بالقوه متصل کنید تا یک پروفایل مشتری B۲C یا B۲B کامل و یکپارچه ایجاد کنید. به طور خاص، آن را با PMS و POS به عنوان یک لایه اضافی ادغام کنید و بنابراین فرآیندهای مبتنی بر داده و تصمیم‌گیری مشتری محور را فعال کنید. 

مرحله سوم: پیکربندی آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتواند داده‌ها را پیگیری کند، حریم خصوصی، امتیازدهی، برنامه‌های وفاداری، شهرت و هوش تجاری را مدیریت کند، اما مهمتر از همه برای اندازه‌گیری عملیات. 

و در نهایت این CRM در متاورس چه کاربردی خواهد داشت؟ تا به حال، یک هتل از آن برای دنبال کردن مشتری در طول سفر خود (پیش از اقامت، اقامت و پس از اقامت) استفاده می‌کرد. سفری که در بهترین حالت بیانگر اجاره اتاق، رزرو در رستوران، مصرف در بار و غیره است. 

قدرت یک CRM را برای مشتری تصور کنید که نه تنها از کالاهای فیزیکی بلکه از کالاهای دیجیتال* (دوره‌ها، نمایش‌ها، هنر و غیره) استفاده می‌کند. چنین خدمات متنوعی که در تعداد تصاعدی مشتری ضرب می‌شود، هتل‌ها را مجبور می‌کند تا خیلی سریع در زمینه روابط با مشتری و در نتیجه در کنترل CRM خود ساختارمندتر شوند. 

* کالاهای دیجیتال یا کالاهای الکترونیکی: کالاهای نامشهودی هستند که به صورت دیجیتالی وجود دارند

در پایان، حضور یک هتل در متاورس بر اساس پنج پیش نیاز زیر خواهد بود: 

یک هوش مصنوعی مبتنی بر NLU قوی که به صنعت هتلداری اختصاص داده شده است. داده‌های بسیار خوب ساختار یافته؛ 

PMS ابری انعطاف‌پذیر و باز. 

یک سیستم تجارت الکترونیکی شامل قابلیت‌های موتور رزرو موجود؛ 

یک CRM طراحی شده برای ساده‌سازی و خودکارسازی حجم زیادی از فروش (واقعی و مجازی)، عملیات و مدیریت داده‌ها. 

در اینجا نیز لازم نیست برای شروع تا آخرین لحظه منتظر بمانید. بسیاری از این ویژگی‌ها در حال حاضر در دنیای امروز مورد نیاز هستند! 

پیچیده‌ترین مشکل همیشه مقاومت در برابر تغییر است.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار