gardeshban.ir

دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان/
دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: اعضای این انجمن آماده راهنمایی گردشگران نوروزی به مکان‌های دیدنی طبیعیُ تاریخی و فرهنگی این استان هستند.
کد خبر: ۵۱۷۸۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
خاطره معنایی روز پنجشنبه اظهار داشت: راهنمایان در جاها و اماکن تاریخی و گردشگری هرمزگان به خصوص بندرعباس مانند معبد هندوها، موزه مردم شناسی و پایگاه‌هایی که جمعیت بیشتری به آنها مراجعه می‌کند مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور راهنمایان را به ویژه در ورودی‌های شهر بندرعباس،‌ مسیرهای ورودی به هرمزگان مانند فرودگاه بندرعباسُ راه‌آهن بندرعباس و بندر شهید حقانی که محل عبور گردشگران به جزایر است استقرار خواهند یافت و به صورت شیفتی به مردم خدمت دهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: تلاش داشتیم راهنمایان را در هتل‌ها هم مستقر کنیم تا کسانی که در این واحدهای اقامتی اقامت خواهند یافت بتوانند با راهنمایی آن‌ها از نقاط گردشگری این استان اطلاع یافته و از تورهایی که برگزار می‌شود استفاده کنند اما استقبال مناسبی از این پیشنهاد نشد.

دبیر انجمن راهنمایان گردشگری هرمزگان گفت: بسیاری از افرادی که وارد این استان می‌شوند تنها با جزایر کیش، قشم و هرمز و لارک آشنایی دارد و نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری هرمزگان ناشناخته است و به راحتی هم قابل دسترس نیست و باید فردی خبره آن‌ها را راهنمایی کند تا مشکل و خطری حادث نشود.

مُعَنایی افزود: راهنمایان گردشگری در شهرستان‌ها هم استقرار خواهند داشت که در هر شهر و شهرستان راهنماها و بلدهای محلی اهل همانجا مستقر می‌شوند و بر فعالیت این افراد از سوی سازمان‌های و نهادهای متولی مانند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظارت می‌شود.

وی یادآور شد: البته نگرانی‌هایی هم وجود دارد که عمده آن‌ها به دلیل ندادن اطلاعات به مردم است و راهنمایان با همکاری مسوولان تلاش دارند از ایجاد آنها جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: اکنون فصل حضور مسافران و گردشگران به هرمزگان پس از ۲ سال شرایط کرونایی است و بسیاری از راهنمایان به تورهایی که وارد هرمزگان می‌شوند و یا از همین استان هستند خدمت دهی می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار