gardeshban.ir

فواره بلوچستان پدیده ای شگفت انگیز در چابهار که بر اثر برخورد موج های دریا به صخره های ساحلی بوجود می آیند.
کد خبر: ۵۱۷۴۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
چابهار یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندر اقیانوسی این کشور است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. 

لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است. اگرچه چابهار به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد در گذشته بیشتر برای خرید مورد استقبال قرار می‌گرفت ولی این روزها طبیعت چابهار گردشگران زیادی را جذب می‌کند. قطعا یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی چابهار سواحل بکر آن است.

فواره بلوچستان؛ پدیده زیبا و عجیب ساحل چابهار +عکس

فواره بلوچستان پدیده ای شگفت انگیز در چابهار که بر اثر برخورد موج های دریا به صخره های ساحلی بوجود می آیند. به دلیل وجود حفره ها در این صخره ها و برخورد موج از زیر آنها آب با فشار زیاد به سمت بالا فوران می کند. فواره طبیعی آب دریا در ساحل دریای بزرگ یکی از دیدنی های زیبای چابهار جهت جذب گردشگران به این نقطه می باشد.

ساحل موج فشان چابهار شاید تنها نقطه ای از خاورمیانه باشد که در آن می توان شاهد فواره های طبیعی باشید، این پدیده به علت برخورد شدید موج های دریای عمان به صخره های غول پیکر بوجود می آیند که در همان ابتدای ورود شما به محل چشم شما را مبهوت خودش خواهد کرد، در شهر توریستی چابهار تا به امروز سه نقطه برای تماشای این پدیده مشاهده شده است که بهترین آنها ساحل خلیج گواتر و ساحل بوستان دریای بزرگ این شهر می باشند.

فواره بلوچستان؛ پدیده زیبا و عجیب ساحل چابهار +عکس

دریای بزرگ به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای عمان و دهانه‌ اقیانوس هند، موج های خروشانی موسوم به «موج فشان» یا فواره آب دارد. همچنین در همین قسمت دیواره‌ های سنگی وجود دارد که در اثر برخورد مداوم آب، پوششی از خزه روی آن را فراگرفته و به فرش خزه معروف است.

ارتفاعی که موج‌ها در زمان برخورد با صخره‌ها به بالا پرتاب می‌شوند به حدود 10 متر می‌رسند. به آب دریا نگاه کنید. سکوتی را در خود دارد. فرض کنید که دریای آرام به صورت طبیعی با یک فواره همراه شود. فواره‌ای که آن هم به صورت کاملا طبیعی از دل همین آب به بیرون راه یافته و منظره‌ای دیدنی را پدید آورده است. ساحلی که پوشیده شده از صخره‌ها است اما در کنار آن پرتاب امواج دریایی نیلگون را مشاهده خواهید کرد.

بهترین زمان سفر

تقریبا در همه فصول سال این پدیده با توجه به شدت میزان بادهای موسمی منطقه رخ می دهد. البته اگر بخواهید بیشترین میزان این برخوردها را تماشا کنید باید در بین ماه های اردیبهشت تا مهر ماه هر سال به منطقه سفر کنید.

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران و متصل به آب های آزاد دنیا از نظر جاذبه های تفریحی، گردشگری و تاریخی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بیش از 400 منطقه دیدنی دارد. فواره طبیعی آب در محدوده دریا بزرگ و نوار ساحلی چابهار به گواتر بسیار زیبا و دیدنی هستند و رقص امواج در ساحل هر رهگذری را مجذوب می کند تا ساعاتی را به گشت و گذار در سواحل زیبا و دیدنی آن بپردازد.

چابهار همیشه بهار با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، ساحل دل انگیز، تالابها، کوههای مریخی، باغات موز و انبه، بازارهای متنوع منطقه آزاد و صدها مکان گردشگری و مردمی مهربان و خونگرم یکی از جذاب ترین شهرهای ایران زمین برای سفرهای گردشگری و یکی از مقاصدی است که باید حتما در لیست سفرهای پیش رو داشته باشید.

فواره بلوچستان؛ پدیده زیبا و عجیب ساحل چابهار +عکس

دسترسی

برای بازدید از این سواحل زیبا و فواره های بلند و بی نظیر آن باید به چابهار سفر کنید. همانطور که میدانید چابهار در استان سیستان و بلوچستان، در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان و در کنار ساحل دریای مکران (عمان) واقع شده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار