gardeshban.ir

رییس‌جمهور در پاسخ به نامه محمد شریعتمداری، وزیر کار دولت پیشین، با تغییر سه نفر از اعضای هیأت امنای موزه ملی کار موافقت کرد.
کد خبر: ۵۱۷۶۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 18
گردشبان (gardeshban.ir) :



علی حسینی ـ مدیر موزه ملی کار ـ اعلام کرد: رییس‌جمهور با درخواست آقایان محمد شریعتمداری، علی‌اصغر مونسان و سیدعباس صالحی، وزرای سابق در دولت دوازدهم، با جایگزینی سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامیِ دولت سیزدهم، در هیأت امنای موزه ملی کار موافقت کرد.

او افزود: امیدواریم جلسه هیأت امنای موزه ملی کار، با حضور اعضای جدید در نخستین فرصت ممکن تشکیل شود تا با اطلاع آن‌ها از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و همچنین بررسی مسائل و مشکلات موزه و احتمالا انجام تغییراتی در مورد چگونگی اداره آن، تصمیمات لازم گرفته شود.

حسینی درباره برخی اقدامات انجام‌گرفته نیز توضیح داد: موزه ملی کار برای اولین بار در کشور به منظور حفظ دستاوردها و میراث کشور در زمینه‌های کار و تولید، گسترش فرهنگ کار، معرفی مشاغل مختلف به مردم، به خصوص نسل جوان، نمایش روند توسعه ابزارها و تجهیزات کار و همچنین جمع‌آوری و حفظ اسناد و مدارک مربوط به کار و تولید، به ثبت رسیده و مجوز لازم را هم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده است. برای تشکیل موزه ملی کار، در اوایل امسال شهرداری تهران، محل مناسبی را در منطقه ۷ که ساختمانی در حدود ۸۰۰ متر مربع نیز در آن واقع است، در اختیار هیأت امنای موزه قرار داد. از آن‌جا که این ساختمان نیاز به بازسازی و آماده‌سازی داشت، با همکاری و کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمک محدود چند شرکت زیر مجموعه آن از جمله شستا، اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متعاقب بازسازی‌های اولیه، تلاش شده تا با استفاده از ابزارها، عکس‌ها و اسناد موجود و خریداری‌شده، نحوه انجام کار در برخی از مشاغل به معرض نمایش گذاشته شود. هم‌اکنون موزه در مرحله رفع برخی از نواقص تاسیساتی و طراحی و چیدمان اشیاء، عکس‌ها و اسناد قرار دارد. امیدواریم با تهیه و نصب ویترین‌های لازم، بتوانیم هرچه زودتر، موزه ملی کار را برای بازگشایی و بازدید عموم مردم آماده کنیم.

مدیرعامل موزه همچنین گفت: امیدواریم با ایجاد این تغییراتی که در هیأت امنای این موزه صورت گرفته و حمایت دولت، شهرداری و شرکت‌ها و افراد حامی موزه، شاهد توسعه کار آن باشیم و بتوانیم طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، موزه ملی کار را در هفته کارگر سال آینده افتتاح کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار