gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگران داخل کشور هم نام بسیاری از شهرهای غرب ایران را نشنیده‌اند، معرفی و تبلیغات در این محور وضعیت مطلوبی ندارد.
کد خبر: ۵۱۸۰۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :


علی‌اصغر شالبافیان، در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعه که به‌صورت مجازی در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: برای متنوع کردن مقصدهای گردشگری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن بنای ما این است که محورهای جدید گردشگری را تعریف کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار داشت: یکی از محورهای جدید این وزارتخانه در چند ماه اخیر توسعه گردشگری غرب کشور بوده است.

وی عنوان کرد: مسیر غرب کشور از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام علی‌رغم ظرفیت‌های بی‌نظیر و منابع گردشگری بسیار، آنطور که باید معرفی نشده است.

شالبافیان افزود: حتی گردشگران داخل کشور هم نام بسیاری از شهرهای غرب ایران را نشنیده‌اند و این نشان می‌دهد که معرفی و تبلیغات در این محور وضعیت مطلوبی ندارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: باید با معرفی صحیح ظرفیت‌های ایران مسیرهای گردشگری مهم کشور به گردشگران داخلی و خارجی بیش از پیش معرفی شود.

وی اظهار داشت: ضمن این‌که محور غرب کشور دارای پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیری است، در زمینه دسترسی به بازارهای خرید نیز بسیار حائز اهمیت است.

شالبافیان بیان کرد: منطقه هورامان با قرارگیری در دو استان کردستان و کرمانشاه توانسته هم‌افزایی خوبی در مسیر گردشگری غرب کشور ایجاد کند که این امر سبب توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: یک دبیرخانه برای پنج استان با مشارکت استانداران شکل گرفته و الزامات توسعه گردشگری این استان‌ها در قالب یک مسیر بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با پیوند و هم‌افزایی میان استان‌های غرب کشور بتوانیم معرفی صحیحی از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری غرب ایران داشته باشیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار