gardeshban.ir

میدیات (به ترکی استانبولی: Midyat) شهری است در کشور ترکیه که در استان ماردین واقع شده‌است.
کد خبر: ۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
میدیات؛ شهری تاریخی و دیدنی در ترکیه + تصاویر


میدیات (به ترکی استانبولی: Midyat) شهری است در کشور ترکیه که در استان ماردین واقع شده‌است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۵۴٬۷۹۹ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ میلادی ۵۳٬۲۵۸ نفر می‌باشد. میدیات از قدیم‌الایام از مراکز جمعیتی قوم سریانی بوده و هنوز هم هست. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با شهر میدیات بیشتر آشنا شوید.

شهر مدیات در استان ماردین و در جنوب شرق کشور ترکیه قرار گرفته است. این شهر که به نوعی شهر مرزی محسوب میشود تا کشور سوریه کمتراز ٣٠ کیلومتر فاصله دارد. شهر مدیات در ٧٠ کیلومتری شرق شهر ماردین ، مرکز استان واقع شده است. مدیات از نظر تاریخی و فرهنگی شهری حائز اهمیت در کشور ترکیه محسوب می شود. 

میدیات؛ شهری تاریخی و دیدنی در ترکیه + تصاویر

همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف کرد، عرب، ترک و ایزدی در نوع خود جالب و بی نظیر است. وجود اثار باستانی و خانه های تاریخی که عمدتا از سنگ ساخته شده اند از جاذبه های اصلی شهر به شمار می رود. سنگ های ساختمانی ، سنگهای قیمتی و تزئینی  این شهر از شهرت خاصی برخوردار است. خانه های قدیمی که بازمانده از خوانین شهر می باشد علاوه بر بازدید گردشگران، لوکیشن فیلم برداری چندین سریال ترکیه ای نیز می باشد.شهر میدیات

استقبال گردشگران داخلی و خارجی از شهر میدیات استان ماردین ترکیه که با تاریخ و فرهنگ بی نظیرش همانند یک شهر موزه است روز به روز در حال افزایش است. میدیات که در تاریخ و در زبان سریانی به نام ” ماتی آته ” به معنی شهر غار شناخته شده سرزمین زبان‌ها و دین‌های مختلف است.این شهر تاریخی با داشتن خانه های سنگی، کاروانسراها، مساجد، کلیساها و صومعه هایی با قدمت هزاران سال مورد توجه گردشگران بسیاری است.

میدیات؛ شهری تاریخی و دیدنی در ترکیه + تصاویر

این شهر با آثار تاریخی همچون؛ مسجد جواد پاشا٬مسجد عبدالرحمن٬ مسجد اولو٬ صومعه دیرالامور٬ صومعه مور گابریل٬ کلیسای مور اسمونی٬ کلیسای مور بارساومو٬ کلیسای مور آکسانویا٬ کلیسای مور سابریل٬ کلیسای مریم آنا٬ کلیسای مور آبراهام٬ کلیساهای پروتستان٬ موزه غار و مهمانخانه دولتی گردشگران را به یک سفر تاریخی می برد.

شهر تاریخی میدیات مرکز ادیان و مذاهب مختلف از جمله؛ اسلام، مسیحیت، ایزدی و همچنین مرکز زبانهای ترکی، کردی، عربی و سریانی بوده است. بنابر این سالانه از گردشگران داخلی و خارجی بسیاری میزبانی می کند. تعداد گردشگران این شهر در سال گذشته 600 هزار بود. این رقم در هشت ماه نخست امسال به 1 میلیون نفر رسیده است.

میدیات؛ شهری تاریخی و دیدنی در ترکیه + تصاویر

حسین تکین، فرماندار میدیات در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: « از زمان‌های بسیار دور تاکنون مردم با فرهنگها و باورهای مختلف در کنار همدیگر به خوبی و خوشی در این شهر زندگی می کنند. کسانی که می خواهند نزدیکی ادیان و فرهنگ‌های مختلف را ببیند به این شهر بیایند. میدیات در این خصوص نمونه و الگوی بسیار خوبی است». علاءالدین آیدین، مدیر فرهنگ و گردشگری استان نیز گفت که مساجد، کلیساها، صومعه ها و عمارت های تاریخی میدیات توجه و علاقه گردشگران را به خود جذب می کند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار