gardeshban.ir

در این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که تسکین دهنده سوزش معده خواهند بود.
کد خبر: ۵۲۰۶۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰-1400 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :



گرچه بعضی افراد گاهی دچار این مشکل می‌شوند اما بعضی دیگر به‌طور مزمن از آن رنج می‌برند. 

در این میان، علاوه بر تسکین سوزش معده با مصرف دارو، بهتر است به سبک تغذیه و مصرف بعضی خوراکی‌های موثر در بهبود این مشکل نیز توجه داشت.

در ادامه این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که تسکین دهنده سوزش معده خواهند بود و به ترتیب عبارتند از:

دریافت کافی منیزیم

یکی از مهم‌ترین علت های ریفلاکس و در نتیجه سوزش معده، استرس است. برای اینکه سطح استرس کاهش یابد بهتر است به‌اندازه کافی منیزیوم در رژیم غذایی گنجانده‌شود. نان سبوس‌دار، عدس و اسفناج منابع غنی منیزیوم هستند. البته مصرف کافی ویتامینB6 نیز برای تثبیت منیزیوم ضروری است که ماهی سالمون، نخود، آب‌هویج، موز، فندق و آلو جزء منابع غنی این ویتامین محسوب می‌شوند.

خوردن منابع آنتی‌اکسیدان‌ها

بهبود سطح آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از راهکارهای موثر مقابله با سوزش معده است و میوه‌های قرمز به‌عنوان بهترین خوراکی‌های آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شوند. 

توجه به خوراکی‌‌های ضدالتهاب

التهاب نیز معمولا زمینه‌ساز سوزش معده می‌شود. از همین‌رو، گنجاندن ادویه‌های ضدالتهاب مانند زردچوبه تاثیر بسیار خوبی در کاهش این مشکل دارد. 

مصرف فیبرهای غذایی

برای بهبود عملکرد گوارش و محافظت از روده‌ها بهتر است فیبرهای غذایی به مقدار کافی در رژیم غذایی گنجانده ‌شوند. میوه‌ها و سبزیجات منابع غنی از فیبر هستند اما توصیه می‌شود افرادی که معده حساسی دارند از انواع پخته آنها استفاده کنند. 

سبک تغذیه سالم 

بروز ناراحتی‌های گوارشی در بعضی افراد به‌دلیل سبک ناسالم تغذیه است به‌طوری که اضافه‌وزن و افراط در مصرف خوراکی‌های چرب به‌خصوص غذاهای سرخ‌شده تاثیر جدی در بروز ریفلاکس دارد. بنابراین، مصرف نوشابه‌های گازدار برخلاف تصور این مشکل را تشدید می‌کند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار